April 22, 2009

Aku

aku bukan lah dibesarkan di dalam sebuah keluarga yang senang. time tu papa keje kat PKNNS sebagai pembantu pegawai tadbir, mama lak cikgu. aku ade 2 orang adik. mase tu dikalangan kawan kawan, rasenye aku yang paling susah tp ade yang lagi susah, tp aku cakap dalam group la
22
2
2
nak makan fast food time tu sebulan sekali, time mama papa dapat gaji, tp time tu pun bukan boleh mintak suka suka, sume nye mama yang order. kalau aku pandai pandai order sendiri, mama akan bagi side kick jelingan cikgu rohana yang sgt mak aiiiiii..takut woooo.
2
2
2
kenangan yang paling aku ingat is we used to makan lepak kat A&W bile hujung bulan and aku selalu gedik gedik nak makan waffle dengan aiskrim tu tp tak penah dapat. mama cakap mahal dan tak sedap, aku menurut perintah sambil menjeling gamba menu dengan menelan air liuq.tapi one day, mama tunaikan permintaan aku weh..suka nye Ya Rabbi aku time tu.tp bile malam menjelma, hambek ko kan...lawan lagi cakap mama..aku kene cirit birit yang maha teruk.
okay okay..intan tak lawan cakap mama dah..peace
2
2
2
disebabkan anak anak ade tiga orang dan semuanye buruk mentekedarah, papa buat keje part time.ahhh..syahdu nye this part...
5
5
5
mule mule aku tak faham papa gi mane setiap hari sabtu ahad pagi tau..bile aku tanye, mama cakap papa keje..aku yang berumur 9 tahun angguk laju je dan bile petang time papa balik, kitorang sume tunggu kat gate, papa mesti bawak balik coklat jenama Tango...yang mane skang ni kalau aku makan, tekak aku rase perit sebab kasar..tak lembut mcm Goldiva Choc..ah ah..sila sepak aku..hehehehe
coklat tu la yang kitorang rebut adik beradik dan mama akan suruk dalam fridge diselangi dengan sayur sayur untuk mengelirukan pihak musuh tp aku managed to carik and makan sembunyik sembunyik
hahaha
2
2
2
2
bile aku dah besar sket, baru aku tau papa wat keje part time kat Shell sebagai tukang isi minyak dan kat kilang Samsung sebagai pembantu kantin.kesian papa, sanggup kerja lebih untuk tampung keluarga dan anak anak yang gumuk gumuk.
2
2
2
pastukan aku masuk UiTM.dapat ptptn tp mama simpankan dan bank in sikit sikit setiap bulan.tak dapat nak soping, beli henset dan lain lain.aku dapat idea.part time job.
6 tahun aku kat sane, aku keje dengan macam macam tempat seperti Baskin Robbin ini paling lama woooo...3tahun doh..pastu delifrance aku nyampah dengan manager dia yang racist budak cantik je dia nak manje manje, aku yang itam ni dia tengking tengking kan aje..ieu[UQE[U9[RU[e9uj'eojdf'sjc dan mekdi seksyen 2 tu sampai part 7 yang mana aku tak mintak duit mama the whole sem sebab gune duit gaji ah sgt terharu dengan diri sendiri..tepuk tepuk tepuk..
2
2
2
2
pastu aku kawin dengan incik suami yang kepala otak nye sangat la otak bisness. mak mentua aku dapat tender kantin sekolah kat Pee Dee nun jauh di sana..so incik suami tanye 'b nak wat bisness?...so perbincangan laki bini pun bermula..prong preng..kong keng..lkjdlKAJBSNDjDJNDnLDjd..maaf, ade adegan 18SXLDSSDHLKJ..HAHAHA
25
2
dan bermula la bisness kecil kecilan aku iaitu menjual hotdog..ngeh ngeh ngeh
2
2
2
2
2
2











aku menggunakan 100% daging ramly okay..

tak main la cap tesco
hahaha

roti siap di letak marjerin jenama planta serta fresh lettuce from cameron highland
sila tampar diri sendiri ye intan


begini ropa roti yang telah siap diletak daging yang direbus empuk
mayonis yang bukan timbang
serta black pepper souce



ini packaging nye, hanya plastik wrapper ya saya tau tidak baik untuk environment tp apa kan daya


dengan hasil keuntungan yang tidak seberapa ini namun berkat titik peluh, dapat la aku wat simpanan sikit sikit..dari takdo langsung


dan dah boleh pilih dan makan semua menu yang ada kat A&W jugak..betul cakap mama, waffer bersama aiskrim tu bukan la sedap mana pun

lagi sedap waffer peanut butter kat Family Store Taman Tuanku Jaafar
hahaha



p/s : Mama Papa I love YOU






4 comments:

Unknown said...

sedihla dengar cerito ko...susah ko..mcm haku tak????huhuhuhu..uwaa..aku lg tragis oo...
papa u tu mcm hubby i la skrg..lalalala....
ceriter u manyak sedey oo....
ini macam...gua jumpe lu..gue mahu pelok itu pakcik kesayangan gua lo...
itu hotdog manyak sodap....balik tampin apau..gua mahu rasee...

Cik Tudung Merah said...

kak, masing- masing ade kesusahan sendiri dan rase nye kesusahan tu buat kita bersyukur dengan tiap apa yang dimiliki hari ini..betul tak?

Unknown said...

bos...sebenanye aku rase diorang bukanla susah sgt.anak 3 n suami isteri keje.tp sbb nk bagi lebih more than we need so tu pasal la dier buat mcm2 keje.and.........
look at us plak.kau cari gak side income walaupun income korang berdua more than enough.terbukti bkn sbb tak cukup duit ttp mmg kite ni MATA DUITAN.hehehehe...
mak aku dulu mengajar, menjahit, jual pinggan mangkuk......
ayah aku dulu kerani, driver van sewa dan part time pertahanan awam........
ermmmm syukur kite dapat parents yang happening kan...especially tang jelingan tuh.

Cik Tudung Merah said...

komen ko wat aku tersenyum la beb..
betul tu..bukan nye takde duit tapi sebab mata duitan..keh keh keh..
mak ayah kita memang same kan beb..nak2 tang jelingan and cubitan..uish..