April 2, 2009

Go Green!!

ish..asal lak tajuk entry aku lain benar kan tp memang ade kait mengait pun dengan citer di bawah nti. ni aku nak cite pasal ape yang berlaku pade ahad lepas. memang seronok sebab tak payah nak masak sebab nak gi kenduri kawin (selame ni pun tak la masak sgt, poyo je aku ni). so kali ni gi kenduri lambat pulak padahal nak meredah bukit putus..aduh...so sampai kenduri dalam pukul 2++.memang datang untuk makan je pun.hehehe.
ok, lepas dah gelak buat2 dengan pengantin serta sahabat taulan, kami memulakan operasi carik pokok.laki aku skang dah stim pokok la pulak (ya ampun sayang).singgah la 1 of the nursery yang according to mama memang murah compared yang lain.haiyo..dah la panas..cair la mekap i.
keh keh keh



posing la dulu dengan pokok yang aku tak mampu nak beli.
asal la pokok ni mahai sgt

him jatuh cinta dengan dia (a)

dan dia (b)
tah tahun bile pulak aku nak merase mkn buah eh

yang (a) is pokok ciku manakala yang (b) is pokok durian kacuk.tourist guide yang bawak kitorang jalan2 dalam nursery yang bagak tu cakap pokok durian kacuk ni tak tinggi, rendang je pastu buah nye sedap. ontah iyo ontah idak. him ni suke terpengaruh.
just wait and see je lah nanti


ni pulak him nak gantung kat porch. aku beli 2 pokok yang same tp bunga lain2 kaler.
1 kaler merah & 1 kaler merah.

from clock wise

him nak gantung dalam bath room..aiyo..harusla perasaan mandi dalam hutan beluka nti ye nok
another one dia nak letak dalam pasu besar aku yang dulu banyak ikan gapi tp him dah bunuh sebab him tak basuh pasu. kosan eh, banyak lumut dan ikan tu sume tersedak dan mati. leh terime ke citer ni?tah la, aku pun tatau sebab musabab ikan tu sume mati.takpe, nti beli lain..patah tumbuh hilang berganti..ewah!!!


tarrraaaaa..mase nye sudah time
cube lihat atok bersinglet putih tu, ingatkan dia ayah kepada tokey munge2 ni sume
sebenarnye dia la tokeyyyyy..tabik!tabik!
dia wat calculation sgt la laju ye (yela..aku kan mengong math)
modes operandi him duk dekat sebab nak mintak kurang la tu..eh memperkenalkan jugak our tourist guide berasal dari Bangladesh, mane lagi kan..name eh RizaludiN.nice name bro!
ok2..calculate sume nye RM100.09 tp him berjaya pujuk mintak diskaun kepada RM100 je..hoiye!hoiye!nice PR sayang..

name pun tourist guide kan, kene la bg service torboekkkk, siap angkat masuk dalam kete..bagus sungguh la..amat dedikasi

'baby' baru kitorang yang akan di semai dan bajai dengan penuh kaseh sayang
ewahhhhh...
sebagai upah, kitorang bagi la lauk pauk yang ditapau oleh keluarga pengantin kepada our superb tourist guide, sebab pasni nak merewang ke tempat lain and of coz la lauk tu sume basi dalam keta. tak salah memanjangkan sedekah kan.hehehe..

No comments: