July 21, 2009

Nak ke tak nak?

lately aku sangat tertekan dengan environment tempat keje.aku ni memang la keje kat company yang gah la kalu nak amik kire kat area seremban ni..tp perlu diingatkan, aku ni staff kontrak je nok.so memang takde langsung benefit mcm bonus tahunan, bonus merdeka RM500 okay, cuti bersalin,hospital free dan sebagainye.
*
*

aku dah keje kat sini lebih dari setahun dah.mule2 dulu keje macai je, aku duduk nun jauh dengan orang ramai.bile lunch time, aku leh masuk bawah meja..zzZzZz..orang tak pasan dan tak amik tau pun aku buat ape...nikmatnye time tu.bile senior aku benti sebab tak tahan asip kontrak dekat 4thn, aku pulak yang amik alih keje eh..gaji tetap same, keje makin rumit, pressure lagi tinggi dan takboleh tido bawah meja lagi sebab dah tuka workstation.

*

blablablablablablab.lalalalalalla....
nak dipendekkan cite, kontrak aku tamat hujung jun lepas.keje banyak nih!pastu dia extend lagi sebulan yakni bulan ni la..keje aku dah surut sket tp disebabkan cik adik ni benti, maka keje nye menjadi keje ku jua...jadi hari2 balik lewat, keje makin pressure, bos cakap aku lembap..pap!!

**
*

aku bukan nye tak boleh kene tego.kok selama ni pun kalau kene marah, aku akan senyum sampai ke telinga.:)
**
*

tapi perkataan LEMBAP tu betul2 menyentakkan nafas aku.
**
*

aku marah sangat sebab after all sume keje untuk audit ni dah siap, dipuji oleh orang orang berkenaan, baru kau nak cakap aku lembap?

disebabkan sebuah file yang lambat aku siapkan, ko terus cop aku mcm tu??

dan kau kutuk aku kat barua barua kau pulak tu
**
*

dan yang paling bestnye, dia call senior aku cakap nak EXTEND la kontrak aku sampai lepas raya SEBAB dia baru realize yang keje makin banyak dan takde macai yang handle

owh....terharu nye


tapi boss, hati saya telah disiat siat.i dun feel special anymore


kejap nak, kejap taknak

**
*


TAPI


dalam keadaan mcm ni, i need money for surviving.

him said ok and no probs but he has to work hard..kesian sayang



tp i dah takde hati nak keje sini



semua nye plastik

is it true, life isn't fair?



..im in the middle..




1 comment:

Unknown said...

sedih nya aku baca luahan hati ko..
nasib baik aku tak kerja..klu aku kerja..dah berbezen air mata raffi kena tadah..ko sabor jolah..mybe cik adik tu takde buat ko buhsan dan stress..