September 30, 2009

Raya Sakan Kawin Sakan Part I

lepas muntah darah pegi balik pegi balik tgk gamba sendiri, baru la ade keinginan nak bercerita pasal raye sakan tahun ni. kenape sakan? sebab salah sorang cousin him buat kenduri kawin pade raye ke 5 yang lepas. so agak jauh la perjalanan raye tahun ni.


kiterang memulakan perjalanan ke Sungai Yap yang terletak di Jerantut pade hari raya ke 4. untuk journey kali ni, memang kitorang siap awal sebab FIL mmg suke wat lawak muncul depan umah seawal pagi.haha.
tunggu punye tunggu tak sampai2, bile call baru tau yang semua kene tunggu adik, kakak, abang, orang gaji segala yang nak ikut serta bakal-menantu-yang-belum-tentu-jadi.[Ye, sila cakap mulut aku jahat].hati agak panas sebab lum breakfast.kemas ape yang patut and lepak maple, pekene teh tarik sementara tunggu FIL jemput.naik satu keta je kali ni sebab tamau kejadian ekzos bocor berulang semula disamping sep baget
perjalanan menuju ke destinasi amat smooth tapi cuaca agak terik.



aku pun tatau nape aku amik gamba signboard ni.just nak menunjukkan yang aku dah sampai tapi tunggu la gamba seterusnye.dah mcm pertandingan yang Camel Trophy la pulak

ni baru permulaan. betul la cakap abang ipar aku yang kesulung tu, jalan dah bertar


kene benti dipertengahan jalan sebab salah satu keta yang mengada2 nak mengonvoi sekali tak sedar diri..[sangat emo aku kali ni]. bawak keta jenis melayap atas jalan, mau tak sangkut.



mcm mane la kan ekzos tak bocor, keta melayap tak sangkut.
mau tak menangis kan.ni baru sikit, aku tak sempat nak snap permukaan muka bumi yang berlopak gergasi segala. tak payah la jadi bloggers tegar sgt kan.


melepasi perjalanan selama 25min tp dah macham setengah tahun rasenye, baru la sampai ke destinasi yang didambakan semua orang.kereta sedara mara penuh selaman.


aktiviti penerjahan pertama ialah makan. sebabnye tak singgah mane2 untuk mencekik.
menu yang simple tapi makan beriye2.
klassik sungguh pinggan ni. tetiba rindu dengan arwah uwan sebab aku banyak kali pecahkan pinggan bunga kangkung ni.sob..sob..sob..

lepas diri terase dah ala ala anak gajah dan terasa malas..kene pulak kerah buat keje.
ni adik ipar aku yang dah kene kerah tenaga dulu dan aku duk bersantai..


sangat bootylicious kan?hahaha.
keje masak memasak sume diserahkan pade kederat lelaki.
yang cantik jelita keje atas umah saje. semut2 kaki aku ni buat bunge telo.

ni sedare2 him yang baru first time aku jumpe


ingatkan duduk diselubungi flora fauna,sejuk tapi sebaliknye.peluh mencurah2 membasahi baju. so amik peluang duduk kat berandah dan tak payah buat keje.hehehe

lepas bosan2 melepet tanpa hala tujuan, aku terjah pulak bilik pengantin yang sangat oh! oh! klassik dan dulu dulu. memang la tidak mcm bilik pengantin jaman sekarang yang beraircond bagai tapi aku tatau mcm mane nak express kan feeling bile tgk bilik ni. ahh..sangat la vintage dan feeling feeling virgin.haha
part II akan menyusul dengan gambar yang lagi banyak dan muntah hijau
;)

No comments: