November 4, 2009

Jiwa Kacau lagi sekali..

*
tahun 2008 aku penah kene saman dengan JPJ. time tu masih berscooter. roadtax mati time tu tapi redah je bawak gi keje. oh! keje kat melaka lak time tu.
*
dan sekarang aku baru perasan lesen dah 2 bulan kiok. terperasan pun mase tengah belek2 ape yang banyak benda dalam purse ni. sekali keluar..haaaa..hambekkkkkk ko. terus rase takut. automatik feeling eh..
*
hari yang lepas lepas aku ke post office, dengan muke eksyen ' cik, saya nak hidupkan lesen'. bagi IC, tunggu seminit, minah kaunter tu pandang aku, tunggu setengah minit lagi, PAP!! dia suruh aku ke JPJ terus. ade saman kate nye. rase mau pitam. rase nye aku dah bayar time hidupkan roadtax motor awal tahun aritu.
*
tadi si suami dah bising bising pasal lesen. aku bukan buat2 lupe, tapi terlupe sangat..mak enon kate nye. arwah dahhh...
*
sebab takut yang melampau, terus call talian hayat JPJ, try bukak laman web nye tapi semak gile. ah, alasan..sebenarnye bute IT. hahaha.wah..incik tu suruh pulak call Mahkamah Melaka. kepala lutut dah gigil. tibe2 orang tu tanye pasal PTPTN, cane? dah double pulak kene saman kang..haha..aku masih berlagak cool..
*
call la nombor yang incik JPJ baik hati tu bagi. terus ke bahagian Pendakwaan. tapi incik yang kat sini lagi baik hati. jawab lemah lembut walaupun jam menunjukkan angka 4.15petang. nak je aku tanye 'incik tak kua minum petang ke?'. tapi sebab layanan dia sangat ikhlas, aku pendamkan aje. haha. rope nye saman yang aku baya time hidupkan roadtax awal tahun aritu untuk penama si scooter, adik aku daaa..aku ni kene saman sebagai penunggang. kire nye adik aku kene saman sebab meminjamkan motor padahal tau roadtax dah mati. camtu lak kan..aiyo.
*
incik tu suh datang Melaka, ajak dating. nanti aku tanye si suami dulu. time dating incik tu nak kua kan surat saman baru dan siap tarikh naik court mammoth. ah, menci!!bagi la coklat ke, munge ke..tak romantik langsung..erkkk..
*
pastu aku tanye bayaran kua dating dengan dia. wah, incik tu dah jadi GRO pulak. incik tu suh bawak seribu. tak payah la nak tanye currency ape pulak kan. penpaham sudah. nasib baik tak tanye pasal PTPTN. haha
*
aku merajuk. tamau cakap lame2 dengan incik-gro-pendakwaan. aku bagi salam dan letak fon. mane nak carik duwit ni.
*
tapi hati aku agak tenang sebab layanan 2 orang incik yang memberikan kerjasama sepenuhnye. tak meluat dengan semua pertanyaan bodoh aku. jarang betul nak dapat layanan yang best begini.
*
talipon si suami, mengadu. balik rumah dulu, kita bincang....pendek.ringkas.tajam.
*
ala, tak dapat la nak balik Kelantan lagi...huh! terima kasih atas kecuaian diri sendiri

2 comments:

wirajiwa said...

sabor jer lahh, ader hikmah tur..( Allah nak bersihkan harta kau tur beb)

Cik Tudung Merah said...

wirajiwa. ye la kan kot. kadang2 ape yang diterima belum tentu sahih bersihnye lagi. : )