April 12, 2010

Customer Saya

Last 2 weeks, sorang perempuan sms. Tanya quotation untuk 5 apartment di PD. Nak menginap selama 3hari 2malam. Quotation diberi.

Mahal kate nye. Mintak kurang. Dalam hati, mau kurang baek ko beli umah kat sini saje. Tapi dalam pade marah2 tu, bagi jugak murah. Fine.

Selang a few days, perempuan tu sms lagi. Mau mintak murah lagi. Ewah, baran lak aku kan. Pastu siap mintak 5 apartment berderet. Aku dah menyinsing lengan baju. Tunjuk handal la konon. Haha
'Kami tak janji, tapi kami cuba'. Si suami membalas sms. 'Alaaa...carikkan jugak'. Wah, memberi arahan pulak.

Minggu lepas, perempuan tersebut sms LAGI. kali ni nak masuk awal, keluar lambat.
Ewah ewah, apak kau bagi aku duit tips lebih ke? Series aku hangen tapi takmau disebabkan perempuan tu, aku lari mood. aku berlagak cool. ' Kalau takda orang, kami cuba check in kan awal'. Sms dijawab. 'Hotel lain boleh je masuk awal. Ni pun sebab EPUL rekomen tau, kalau tak saya ambik apartment lain'. Manis bahasa nye. Aku sangat BLUR. sape EPUL? Laki aku pun tak kenal manusia bernama epul ni.

Jumaat lepas, kami sms. Mengatakan masa check in jam 1.30 dan check out 12.00 sebabnye kelima-lima apartment tu berpenghuni. Perempuan itu berang. Mengungkit itu ini. Siap bagitau yang kami berjanji. ewah kau...sms tu kami simpan lagi. Jangan nak buat bida'ah ye.

Seperti yang dirancang, mereka datang. Owner apartment yang check in kan, dan perempuan tersebut hanya membayar suku dari jumlah keseluruhan. Si owner bising. Kami call nak tanye.

Perempuan tu jerit bangsat, puk*m** dan a few ayat tata bahasa yang tidak diluluskan oleh kamus dewan bahasa. 'I tak biasa bawak cash, selalu i bayar hotel dengan card credit saje'.
Oh, tak biase bawak cash atau ko memang takde duit laha***? Kami biarkan dia berdialog sendirian, tidak mengiya atau menidakkan ayat nye. Yang kami tau, lepas tu talian diputuskan.

Malas nak amek pusing, bia owner setelkan sendiri.

Oh, lupe nak bagitau. Kesemua apartment tu disewa oleh PUTERI UMNO bahagian ehem ehem. Perlu ke engkau dipanggil puteri?

4 comments:

Deana Nadween said...

amboi2.....sungguh byk cekadak customer awak tue yeee cik intan, lenkali kalu byk cedakad cmtue...suwu die g main jauh2....hihihiihihi....pastue ckp ngan die, kalu xde duit x yah nak blagak agt aiiih....hehehehehehhe..saya yg bace pun sakit ati taw...hehehe...sbr yee cik intan yeee...

~::Iffat @ Wonderfatts::~ said...

owh..gampang sungguh..dari atas sampai ke bawah..siapa epul?? padahal dia cari kat mudah..ape kes..suh je la dia cekin hotel direct..keco cam haram

Cik Tudung Merah said...

deana : sungtguh cilabisi customer tersebut dan x layak dipanggil puteri. malas nak gv a dem. :)

apiz : sungguh gamfang kan?tah sape tah EPUL yang dimaksudkan. last2 dia ngaku yang dia tatau pun kitorang ni under private property. ikut logik ade ke seorang FRONT OFFICER check in customer via sms? memang sah buduh bahalol tp nak dok hotel gak.haha

lola said...

(feeling like a diva, so mak tgl kan la komen....)

aku rasa pompuan tu pon perasan diva.....diva katanya....kekeke