June 22, 2010

Sabtu yang lepas, enak-enak membace sotkabar lepas makan tengahari mata aku tertancap pada seorang iklan. Iklan Levi's Warehouse Sale kat Lowyat. Iklan tu simple je tapi tatau nape hati aku melonjak-lonjak nak pegi. Tapi aku simpan saje angan-angan tu. Petang tu aku balik Seremban.

Malam tu tibe-tibe mama ajak gi KL. Buang duit kater nye. Tibe-tibe mata aku bersinar-sinar mengingatkan pasal iklan semalam. Ade chance..

Pagi ahadnye aku bangun awal-awal sebab rules nak berjalan dengan mak haji ni kene pagi-pagi. Singgah sane sini, kul 1pm aku dah terpacak kat Lowyat. Iklan tu cakap kat belakang kedai Maxis. Dari jauh aku dah nampak bunting eh terpacak..

camni jugak ghoman iklan dalam sotkaba tu tapi itam putih saje la.


mau kami menggigil pandang tanda harga. tapi kami syak something jugak la.


orang yang datang pun biase biase la. tak macam warehouse yang selalu tu la. tapi ape yang aku buat rase sesuatu ialah condition semua jeans kat situ. dah la mase melangkah masuk je dah bau bundle. sape selalu gi bundle, tau la kut mcm mane enak nye bau tersebut. KEKEKE. takpe, aku cek jeans tu satu satu. saje nak puaskan hati kan.


aku yang buta fesyen ke? ade kesan cat la, minyak lak, yang berambu ramba ni toksah cakap la kan ~ melambak!! aiyooo...memang la tiap jeans ade tag kertas tu tulis vintage, tp agak agak la kan. kalau beli kat bundle pun bulih dapat kurang harga lagi woooooo. ni flat price lak tu. tp aku rase memang sah bundle tapi entah gred berape dia carik. memang untung besar la itu uncle india. pastu kat kertas ala ala tag tu ade nombor siri, ok dah machammmm nak real tapi bile belek belek semua nombor siri sameeeeeee saje ok. aiyoooooo....


Tapi untuk model model yang berbadan sasa macham dia memang berbaloi la beli sebab susah nak carik size ramping kan. bersapau agak lame la jugak kat situ sebab nak carik yang betul betul good condition and takde stain bagai. dapat la 2 helai. pastu fitting room eh 2 ketul je. memang carik untung lebih la kau uncle..tak saba nak melawat sungai gangga ke?

dan bile pusing pusing kedai yang fully ekon tu, aku nampak selambak godang lagi haaaa jeans untuk tatapan umum. nasib la hai sape yang beli banyak tu. pastu aku siap denga uncle tu cakap ' ini jeans semua baru dari factory'. aku hanya yelahkan dalam hati.

No comments: