June 2, 2010

Stress dan Cuti

Hari ni hari Rabu. Aku sedang stress. Macham nak lari laju naik atas bukit dan laung ketidakpuashatian kepada flora dan fauna. Ceh, baru naik tangga empat lima ulas aku dah mengah, ape lagi nak lari lajulaju pulakkan. Nampak naa pembongak.

Ok ok..walaupun time ni aku perlu tersenyum lebar dan panjang sebab telinga ni macham dah terdengar dengar bunyik deruan ombak serta angin sepoisepoi bahasa tapi semua tu takleh mengubat hati aku yang rawan.

Aku jarang stress tapi kali ni memang aku sangat sangat down. Sampai nak amek annual leave. Kalau aku cakap masalah stress aku ni, sure kene gelak atau korang berlalu sambil cakap 'ek eleh, besau naaa la masalah ko kan'. Nampak kecik tapi bile baju ko dah macham empat lori dalam bakul tu dan kau takde mase nak lipat, memang jadi besar la pade aku. Yang si dia pulak rajin membasuh, kalau boleh tiap malam mesin basuh tu menyanyi. Macham macham lagu lak tu. Sejaki kawin memang aku perasan minat mendalam dia terhadap mesin basuh sungguh mendalam. Pantang la ade baju sket, sure dibasuh eh.

Normally aku lipat baju, kemas umah segala on weekend. But dah 2mggu berturut turut aku been bz. Memang takde mase. Skang ni nak carik sependa pun kene kumbah satu bakul baru jumpe. Stress. Pastu mule la rase down semacam, baran saje..ade je yang tak kena. Pastu macham nak amek annual leave sebab nak setelkan keje umah. Tapi sampai bile nak jadi macham ni kan. Aku kene lakukan sesuatu.

Mizahhhhhhhh...i need ur help. Aku nak gune jugak la weekend helper tu.

Dan keinginan untuk amek AL pada jumaat ni semakin membuak buak. Baju pun tak packing lagi tapi deruan ombak dah mule memanggil manggil. Oh stress sungguh...

3 comments:

Ddila said...

g la lepaskan stress tu...aku plak presure nk outstation nih..warrrghhh

~::Iffat @ Wonderfatts::~ said...

beli hanger, gantung.. org malas kena bijak.

kiranajoe said...

aku suggest ko guna weekend helper tak pun ko sorok paip mesin basuh kat bonet kete ko. weekend je kuarkan.

tapi pakai hanger pun senang gak, sangkut je.