August 9, 2010

Cuci The Musical II

Selepas 7 tahun, baru semalam aku jejakkan kaki semula ke Istana Budaya. Last time aku gi dulu rase nye tahun 2003 kut. Tu pun sebab kene buat assignment teater Bukit Kepong. Lepas tu kedaung aku nak pegi lagi. Rindu..

Gi semalam pun memang kering jugak sebab memang dah tau show akan ambik masa 4 jam jadi memang agak bercinta la nak balik Port Dickson.


Sesampai je sane, harus la aku jadi tak keruankan. artis lame, artis baru. Menteri sane sini. Tapi perempuan ni jugak akak berkenan. Bile jadi stalker, harus la gamba terhuyung-hayang sebab tengah kontrol gigil. Kang sekali dia jerit, tak ke akak melatah? Kekeke.. nasib baik dia tak bawak Birkin dia. Kalau tak aku pengsan la celah pasu bunge tu.

Ade hati kan nak masuk entrance artis kan, sekali dah beratur staff tu cakap suh naik atas. Beli tiket kasta bawahan ade hati nak duduk depan-depan mengadap abe Hans.



Pembukaan yang colorfull. Mane la dorang dapat uniform keje shutdown yang kaler lapsap ni? Bleh buat baju ghaye gamak eh. Hehehe. Setakat 3 gambar je sempat aku snap during the show sebab lepas tu tangan aku kene laser kaler merah. Humangaiiii..terpanjat mak noks. Tengah sedap-sedap nak fokus muke abe Hans kan, sekali mendapat la ko intan. Gile babi extravaganza lah dorang kan. Nasib baik takat laser merah je, kalau mase mase dorang melaser tu keluar bunyik siren..Ish..tinggi nau lak imiginasi aku.

Mase break 15min, sempat la nak mengodek camera. Tu pun aku jeling-jeling staff tu dulu. Kang takut kene laser merah kali kedua lak.

Selepas 4 jam dan jubo Kim Kardashian mak meleper, selesai jugak show ni. Jam dah tunjuk kul 12.30am.

Panjang gile ye orang beratur nak sign amek gambar bagai. Serious mak not in the mood. Dah pukul berape lak kan. Aku berdiri kat tangga dan perhatikan gelagat orang. Siap ade yang jatuh tangga bagai. Ok, aku simpati sebab skirt ko yang paras peha tu menyelingkap depan orang.



kantoi pulak aku amek gamba abe Hans je kan. Memang kegilaan aku sejak darjah enam. Lame tak lame la kan, skang baru dapat bertentang mata. Ish..mulus tul muke dia. Angau aku weh

Diorang memang awesome. Aku memang bagi 5 stars la untuk show ni. Chemistry among them pun nampak best. Diorang wat lawak, diorang balik gelak.
penyeri yang sangat berseri. Selambe je muke si Jac ni mase menyanyi. Raut muke dia macam tengah nyanyi keynote yang rendah. Ish..kok dapek kat Ziana Zain, dah ghoman terberak.Haha

Both guy sangat cool-ness. Enak betul bile denga si Reefa mengRAPkan lagu. Lame tak dengar citer pasal dia. Tatoo ko memang awesome la bang. Harith pulak dengan lakonan yang agak poyo-poyo tapi meletopsss...

Pose wajib supaya bleh print out gamba ni letak bawah bantal.

Betty Benafe's fan. Kuikuikui..

Korang sok tak keje ke bai? Melangut laie kek situ macham la esok hari Ahad. Serious mak tak larat nak tunggu. Umah mak jauh noks..

Pose wajib artis. Saje mencuba kan. Kater red carpet. Litip merah Scarlet Johnson tak nampak lak. Tu paling mahai tu..

Akibat belum dinner, dapat la menyental burger Mekdi sebelum keluar tol Sg. Besi dan lepas tu amat bercinta la nak habiskan perjalanan dengan mata yang berat. Tapi muka ade sinyum bile terkenangkan abe Hans. Hehehe

No comments: