September 20, 2010

Jom Detox!

Hari ni genap la sudah Syawal yang ke 10. Macam mane raye korang? Meriah tak? Aku dah cakap berhenti pada diri sendiri. Udah-udah la tu kan. Since Selasa minggu lepas sampai Sabtu memang tiap malam berjalan keluar rumah. Plan nak bukak stall memang kedaung. Orang ajak, takkan tak menjengah. Kosan eh, tak lipat baju bergunung. Nak carik sependa kena kais-kais.

Pi umah sane, makan ni. Pi umah ni, makan itu. Macham-macham aku jumpe, sampai keras perut balik rumah. Mula la kelam kabut panaskan air, nak buat teh yang berak-berak tu. Yang duta eh si ex-gf Zaid AF tu la. Harus la lepas tu berebut nak masuk jamban. Haha..

Antara yang menjadi pojaan hati mase acara penggemukkan adalah seperti berikut :-


cookies yang memang sedap dan tatau bape harga sebalang

rendang ayam

laksa Johor, memang mencarik ni weh

kawan mak aku yang baru balik dari buat Umrah. Habis kismis eh aku tarah. Gomok-gomok

Rendang tok dengan sambal ayam memang terbaek dari ladang wok

Penambahan berlaku bila dah teramat sedap. hahaha

1st time pi open house disaji dengan masakan kampung. Layan giler sambil tengok citer hindustan lak tu.

Lemang-lemangan ni memang perkara biase kan

Mee sup midnight name eh..

Bagi yang berdiet..ikan bakar in the house

Rendang daging

Kari ayam yang sangat montok bile dicicah bersama lemang

Satey-sateyan memang laku

Mee kari cepat masak tapi sedap

Blueberry kek yang montok

Masalodeh

Rendang lagi

Kuih Jala gemok cicah kari kambing

Kuih Jala gemok cicah sambal udang gemok..walawehhh

Dan satey lagi

Mihun dibawah lampu kaler neon


Dan bile kuih cornflakes madu dipanggil kuih sarang semut, memang layak la untuk aku jerit berhenti kuat-kuat. Dari aku sakit perut memulas tengah-tengah pagi disebabkan minum teh berak-berak tu, adalah lebih baik aku berpuasa saje. Pahala dapat, detox pun dapat. Jadi marilah kite detox same-same. Hehehe..

Esok nak puasa..dah boleh fikir menu bersaho..gulp!

2 comments:

Unknown said...

lodeh tu sodaplah...
aku cam ngidam pulak..

Cik Tudung Merah said...

umah nenek aritu takde ke kak? yang aku makan tu memang super duper sedap.nenek2 gak yang masak..