November 22, 2010

Hai, nama saya Rain

Aku tak pernah ade binatang belaan. Tak pernah suka nak bela kucing, arnab waima ikan sekali pun. Dulu mase sekolah rendahkan cikgu paling suke suruh buat karangan tajuk Binatang Peliharaan Saya, aku selalu lari tajuk. Taktau macam mane nak berimiginasi benda yang aku takde. Kesan eh cikgu tulis TERPESONG dengan pen dakwat merah. HAHA.

Pastu mase duduk serumah dengan kengkawan mase study dulu, aku buat salah. Kawan aku sorang ni bela ikan emas, pastu pesan suh bagi makan ikut time. Aku jawab OK dengan nada girang. Excited la kan sebab never in my life bela binatang. Ok, lepas kawan aku pi kelas, aku mule la tabur makanan dalam mini aquarium tu. Si ikan emas ni pulak aku perhatikan buruk melantak, aku tabur, dia ngap, aku tabur, dia ngap sampai ke sudah. Pastukan esok pagi nye, kawan aku menjerit kecil. Ikan emas dia yang bulat tu terapung-apung comel je yang macam style kite apongkan badan dalam pool tu. Mati la jawabnye tu. Rupenye ikan emas ni memang tak reti nak kontrol makan. Buruk mentekedarah la kau.

Hari Jumaat lepas macam biase la aku meniaga macam biase. Pastu datang seekor kucing yang agak manje dok melepet celah kaki dan pastu pi kat kerusi berdekatan untuk tidur. Sangat jinak tapi aku bolayan. Bile dah tengah malam nak tutup kedai, hujan turun melimpah ruah lebatnye, kucing ni bleh layan tido lagi pulak. Aku kejutkan dia and campak kat luar kedai, kok berak terabur kang jadi keje lak nak bersihkan. Pastu dia buat muke sedih sambil meow meow. Oh hati, toksah kau nak lembut. Aku jeling, dia meow meow lagi. Pastu incik suami boleh pulak pujuk nak mintak bela bagai. Makin lame makin sayu lak,terus aku bawak balik.

Dalam kereta kemain aktif, kedepan kebelakang. 1st stop sebelum rumah ialah 7 elevan. Beli makanan dia dulu la, mesti dia lapa

Sampai rumah, lagi la dia heran kot. Menyusup nyasap dalam rumah sampailah aku sua kan dia dengan makanan eh. Senyap. Pastu memang cepat la aku update twitter. hehe. Dah ade 'anak' kene la ade name. Sempena hujan rahmat yang menemukan aku dengan dia tadi, kitorang name kan dia RAIN. Comelkan?

Esok tu excited lagi. Pi kedai Pet and belikan dia rantai leher. Kaler pink sempena jantina perempuan. Ouch, comel-ness. Keluar dari kedai tu kene jerit dengan abang ipar yang bawak kereta yang ghoman nak membaham orang. Terkejut mak..

Ni hadiah dari mummy. Mummy beli RM5 je kat bundle. Buat alas kaki mase tido tapi sebab Rain berkenan sangat, mummy bagi je la buat Rain cakar-cakar kalau geram

Ni keje dia kalau aku tengah mengadap TV atau lipat baju. Takde la tempat lain dia nak port kan, celah lemari jugak pegi nye. Ni aksi lepas aku mandiakan dia pakai syampoo clear. Haha, baru la wangi. Rain oh rain, makin hari makin sayang.

No comments: