August 10, 2011

Ramadhan yang pertama

Dua entry sebelum ni hanya kisah utk bersedih. Hari ni semangat aku dah pulih a lil bit walaupun kadang2 tu terkenang, kadang2 tu jugak tersasul panggil yang lain dengan panggilan nama yang dah takde. Takda rezeki, takda jodoh.

Macam mana dengan Ramadhan korang? Hari ni masuk Ramadhan ke sepuluh dah. Kejap je rase nye.

Eh, aku meniaga kat bazaar tahun ni. Buat julung2 kali nye aku laki bini mengambil lesen dari Majlis Daerah PD, cabut nombor dan taraaaaaaaa..dapat tapak yang ke 89. Aku jual roti john special, oblong dan burger.

Seawal pukul 2 aku dah start menyagat sayur dan potong roti. Dalam pukul 4 lebih baru gerak ke tapak bazaar yang tiap hari memang matahari tengah terpacak dok atas kepala tapi syukur sebab dapat gerai yang membelakangkan pancaran matahari. Kalau tak, mau migraine tiap hari kot

So far bisness adalah bagus, makin hari makin ramai pelanggan yg membeli. Syukur, rezeki Ramadhan. Tips arwah uwan tak pernah lupe sebab dia pun seorang peniaga makanan jugak dulu. Arwah uwan pernah cakap, ''dalam
meniaga makanan ni jangan kedekut bahan-bahan, pakai barang yang mahal sikit untuk kepuasan hati pelanggan''.

Doa-doakan kami laki bini dapat bertahan hingga hujung Ramadhan ni. Dan kalau ada follower blog usang ku ini yg tinggal berdekatan, jemput la mencemar duli ke gerai kami. Hehe

Selamat mengerjakan ibada puasa. ;)

No comments: