August 18, 2009

Ramadhan Menjengok..Syawal Menanti..


Bulan Syaaban hampir berlabuh ke penghujungnya

kedatangan Ramadhan hampir tiba

Kat ofis,staff-staff sudah mula sebuk bertukar resipi itu resipi ini
time ni lah pandai masak gulai dan buat dessert..hehe

Tapi sempat ke aku nak masak????Sampai di rumah pun dah hampir jam 7.00pm

Weekend saje la kut nampak gaye nye sayang
mcm mane pulak dengan Sahur?Mama tak penah ajar makan nasik, cuma semangkuk coco crunch bersama susu.Tapi him nak prepare mcm nak lunch saje gamaknye.

Emails, smses ..penuh dengan pelbagai iklan...dari popia, karipap kecil hinggalah ke aneka biskut dan juga kek

Ya..sudah semestinya aku nak order...
sejak bile pulak aku pandai buat kueh
sejak kecik, hanya tolong mama sagat nanas dan terap doh ikut acuan
tapi kena beringat jugak
tak mau jadi macam tahun lepas, beli kueh berbondong bondong
Ye, excited tak terperi
sampai ke sudah tak habis, tong sampah je lah jawabnye

Bagaimana pula dengan langsir raya, perabot2 raya?

Perlukah ditukar ganti atau dibeli yang baru?

Bajet belanjawan 2009 tidak mencukupi tahun ini.Jadi...simpan ajelah niat aku itu.

Baju raya?

sedondon ke aku dengan him?
tp hari tu dia yang more excited kat kedai kain
lelaki oh lelaki!

Sales Raya pula bermula.

Berkira-kira mau beli apa

Bermacam-macam di kepala.mau beli itu ini

Duet aje yang tak ada....hehehe

"Open House" bagaimana pula?

Ada rezeki lebih.bolehla diadakan

Ramadhan berlalu

Tiba pula Syawal....

Duet raya perlu disedia

Untuk anak-anak sedara.

Akan ku korek tabung sendiri.Tak mengapa.

Setahun sekali aje.Lagipula tahun ini lebih bermakna

2nd time beraya dengan suami Tercinta

Akhir kata Selamat berpuasa buat kawan-kawan semua

;)

2 comments:

Unknown said...

sedih plak dier ni.
halu kawan....
suami di sisi (bukan di tengah lautan), gaji naik lagi. raya yang meriah okels......

(asal plak blog cik tudung merah amik kaler ai neh?)

Unknown said...

katakan ko..aku ni nak beraya dan ke idok..mcm mana dgn apsar tu..dia kata suruh aku blik dulu..tak best la noks..nak ghaye dulu..bior je aku teman dia kat sini...mlm ghaye..tutup pasar baru aku balik kg..ops..first posa..buka kat umah nenek akk..ramai2