September 19, 2009

Hari Mantai


aku beraye dengan him dah masuk tahun kedua. macam tahun lepas rase excited tu kurang sikit sebab maybe penat kenduri pun tak habis lagi kut.hehe

tahun ni turn aku beraye kat Seremban pulak. pagi2 lagi aku dah kerah him bangun sebab aku malas nak denga mama berkicau.

sampai umah Seremban tepat kul 10.kua2 keta je mama dah perli.aduhhhh..kok aku layan kang harus la mood ghaye pun lari.masuk umah dengan tersengih2 cool.


pre-raye kat negeri sembilan dipanggil hari mantai.aku tatau la kat negeri lain ape istilahnye

tiap hari mantai tugas aku memang dari azali ialah siang daging dan racik serai.

maybe tahun ni bertambah sikit kut sebab adik aku yang bongsu tu keje. ade operasi kat terminal bus. tu pun satu hal, mama berkicau sambil bersilat. aiyooo..dah orang tu keje macam tu, apo lak nak marah kan..

lepas dah buang pahala pose dengan menganyam ketupat, kene kerah kacau rendang pulak


him pulak dikerah mengecat.mesti dia hangen sebab tadi kene anta papa potong rambut and basuh keta.hahaha

hokay..mama dah menjerit suh masukkan beras dalam ketupat

to all, selamat membuat kerja umah

stay cool and rock on'

2 comments:

~::Iffat @ Wonderfatts::~ said...

pastu an..ko sempat plak nak menghapdate kan?hahaha..

Cik Tudung Merah said...

time hapdet tadi keje aku dah siap la.haha