September 14, 2009

Sume nak baru..

*
tup tap tup tap, tinggal lagi kurang dari seminggu lagi nak menyambut Hari Raye. when it comes to persiapan, mesti yang ladies lagi gedik dari gents kan. harus la semua nak matching matching segala.
*/
theme color of coz la dah set up 2 bulan lepas. nak nak pulak untuk pengantin baru [aku ni pengantin lame dah], time ni la excited nak pakai baju same kaler, pastu pagi raye kene pegi Kedai Foto Ah Kwat untuk amik gambar studio pastu frame kan pulak [leh susun sederet kat dinding untuk tahun tahun depan pulak].hahaha
*
yang lagi tambah excited kalau ade ahli keluarga baru. beli jugak kain semeter dan buat baju kurung even budak tu hanya bertahan pakai selama sejam je sebabnye nak same kaler dengan mummy daddy.
*
so bile dah set theme color, pencarian pun bermula.
kasut raye
beg raye
tudung raye
cincin, gelang, rantai raye [auuuwwwww]
*
teringat mase kecik2 dulu, even suapende dengan raye pun ade weh.mama beli siap2 sebulan sebelum gitu, tiap2 hari belek je suapende dalam lemari. skang ni pun aku try nak buat mcm tu, tp lum raye dah pakai, ape kes..hehehe
*
lagi satu yang aku nampak tang perempuan ni, among aksesori yang banyak berselirat tu, brooch pun kene ade yang khas untuk raye. nak nak untuk mereka yang bertudung. no matter how simple ur baju is, they will accessorize it with brooch.
*
kat office ni, ade la sorang dua yang concern pasal pemakaian brooch ni. Ade yang beli Monet, Liz Clairborne and Tiffany [nangeeeesssss]. aku tengok dari jauh sajeeeeee, sume chantek chantek la nokkkk dan yang penting worldwide lifetime warranty. dah boli mahal2 kan harus la ade keistimewaan eh. Kang kok batu eh tercabut ko, pin eh tekopak ko, sumo leh dibaiki dengan free. Tapi tu semua terpulang pade taste dan kemampuan masing2 la kan.
*
aku nye lak dah setel awal2. time balik kelantan aritu, aku dah borong segale. tapi macam last last raye aku sesah je brooch kat mydin. cantik cantik dan murahhhhh.korang dah beli brooch?
*
selamat hari isnin
T___T
*

No comments: