October 2, 2009

Awak ni memang kurang DIAJAR oleh mak ayah ke?

even today is Friday and Im suppost bersuka ria sebab bos takde dan keje macham-melambak-tapi-dibiarkan-sepi-tak-usik tapi trajedi hujung minggu lepas betul2 mengusik kalbu ku.
*
pasal zuriat.
*
ade la sorang minah ni datang beraya umah aku.nak kate rapat tak la sangat but boleeeeyyyla.layankan aje.
dia ni memang la sangat laser-yang-tak-pernah-cermin-diri-sendiri.
*
*
tengah borak2 sambil tengok album kawin aku yang entah keberape kali dia punggah dan tatap dan komen tak henti2 tu, tibe tibe terpelanting ayat skema rama konservatif lagi ortodoks machamm ko tu belajar takat darjah tige.
cantik je mulut mungil minah tu yang memang dah tak sayang muke nak kene tenyeh dengan cili api bertanyekan soklan feveret time kenduri kendarat kat kampung
'bile nak dapat anak?'
*
aku terpempam.it was an auto kaget mood.au-to-ma-tic.
*
sambil berbasi basi, aku reply 'nak honeymoon lagi' [tapi aku tau aku ti-ai-pi-yu]
dan aku rase dia sangat biol sampai lupe sape tuan rumah yang sebenarnye sebab menyusul penyataan yang kedua
'ala, dah setahun lebih kawin tak sudah2 lagi honeymoon'
**
I just chuckled silently
CUKUP!
*
ewah ewah, aku tak sangka pulak ade orang yang sanggup jadi tukang kire tak bergaji pulak.
siap kire dah berape lame aku kawin, dah berape lame aku honeymoon kan.
**
aku menyampah benci meluat annoy pangkah tahap gaban bile orang yang bukan dalam friendlist dunia akhirat tapi ade hati nak tanye machamm machaamm pasal personal aku.
YES, I CALL THIS AS PERSONAL.VERY PERSONAL
kawan2 aku pun tak pernah nak persoalkan pasal benda ni tau.
*
Ask everyone yang dah kawin, sape yang tamau anak dari darah daging sendiri?Tapi antara cepat atau lambat saje hasilnye.
*
yang kau tu dah berkedot sane sini, celah peha banyak selulit mengalahkan aku yang sememangnye gemok ni, ape kes pulak?Penah ke aku tanye ko bile nak kawin?Penah?
*
takpe la minah-straighten-rambut,mase kau akan tibe jugak.
*
tunggu dan lihat je okay?

9 comments:

abg ipar kesayanganmu yg tak kawin lagi tp rilepp jek siap patah kaki lagi..cakcakcakcakcak.. said...

hoh hoh..ajarkan dia kalimah laailahaillAllah..dan insyaAllah..serta terangkan maksud dia..siap dgn dalil2 sohih dari riwayat2 sahabat dan sanat2 yg hampir dgn Nabi junjungan kita..kerana..kita tak tahu ape yg Allah akan berikan pada kita..chill..rilep jek..kadang2 nak puaskan ati sendiri lebih susah dari puaskan ati org.~~erk..ape kena mengena?..tp tu la..bila kita mcm keliru..berbalik pada hakikat..utk ape kita diciptakan dan ape tujuan kita dibekalkan nyawa yg bila2 bole diambil..tadaaaaa...sentap tak?tak kan?haaa..

Unknown said...

aku kah iteww..aku baru gi umah ko..mlm tu aku belek lg pic tawen ko tu..akakahhh itewwww!!

Cik Tudung Merah said...

abang iparku . uish!sentap sesentapnye..


kak da. bukan ko la kak..takde kene mengena dengan yang ade pertalian darah..;)

Unknown said...

yelah kita ni kezen..klu sontap ko bgtahu terang jo..jgn tulis dlm blog yo..hahahaha
OKT tu sapo? jgn kwn lagi tau..klu bole klu dia dtg tutup pintu..tkpun klu dia dtg simpan album gambar..

IT'S Me N.a.N.a said...

hurmm..maybe perempuan tue mmg tak reti nak jaga mulut dia. Kesian akak. Sabar yerr..=)

Cik Tudung Merah said...

kak da. hahaha..lawak kak..

Nana. Hi dik, thanks sebab ziarah blog akak. nanti akak link kan ye.;)

~::Iffat @ Wonderfatts::~ said...

wakaka...eh..dah bole komen pada page sendiri?? syabas..muahaha

wirajiwa said...

Hah!!! ader jugerk kes gini yerk? tapikan.. aku pernah cakap pada seorang sahabat yang kecewa dengan kawannye sediri. cenggini lebih kurang aku ckp ngan dia " wahai sahabat, janganlah engkau marah pada dia melebihi dari sepatutnya kerana dia melakukan kesilapan itu dari kejahilannya"

dalam kes nih, entahla jahil ker celupar yerkk? hisk musykil2

Cik Tudung Merah said...

abang ipar. Iye, dah bulih komen di page sendiri. Berkat tunjuk ajar mu dikala beberapa minit sebelum waktu berbuka 2mggu lepas.

wirajiwa. Ahh, sungguh dedikasi komen mu. Sesungguhnye komen mu amat menyejukkan hati ku.;)