October 19, 2009

Putu Mayam

bile last sekali korang makan putu mayam? seingat2 aku la kan, last sekali aku makan benda alah ni tahun 90an. mude you..auww..
*
nak dijadikan citer, malam tadi tengah aku dengan him bergolek ala ala hamster comel depan tv, tibe2 aku dengar bunyi honk motor. alah, yang macam babu roti selalu honk tu la. tah cane, kepale otak aku mentafsirkan ia sebagai babu putu mayam. him cakap mane ade orang nak makan putu mayam tengah2 malam ni. eh eh..mane tau, dorang tukar marketing startegic lak kan. bile aku jengok, rupe nye Wak Man satey. eh sedap ati aku je nak bagi name kat orang tu kan. hahaha..
*
bile kepale otak dah salah mentafsir, mule lah aku resah je depan tv. ligat pulak pale otak aku ni fikir mane nak dapat putu mayam tengah2 malam kat pekan PD pulak tu. sebelum kene tengking dengan him, baik aku senyap sambil mendengus2 manje. hahaha..
*
bile otak dah bekutepu, aku beralih kepade him. ah! jawapan sangat positif. ade jual kat depan pasar tapi kene tunggu sampai pagi esok. jam baru kul 9.30pm time tu. haih! lame nye nak tunggu. ok, tutup mate cepat2 dan harap2 dapat mimpi jumpe babu putu mayam.haha
*
bangun esok nye sangat cargas. awal siol! lepas siap sume, bergegas ke pasa PD and sangatla positif lagi sebab orang yang dicarik sedia menunggu aku dengan senyuman manis.
*

sekeping dia jual 60 posen saje, aku beli 4 keping
*
60posen tu termasuk gula merah dan kelapa

berbaloi baloi aku tunggu dari malam ke pagi sebab texture yang lembut dan sedap. boleh angau weh..hehehe

No comments: