November 9, 2009

Bakpo gak baloh gini mo nih..

*
ore oyak doh jange dok baloh, baloh smace..mo nok baloh gak..aweee...donde donde..pak pung..pak pung..hahaha..tibe2 aku teringat time kene belajar Makyong mase kat Uitm dulu. tiap kali ade kelas makyong, aku rase mau pitam. bukan saje kene menyanyi, siap kene joget sekali abe wehhh...
*
tapi aku bukan nak citer pasal kelas makyong ke ape, tapi pasal Piala Malaysia 2009. aku laki bini bukan peminat bola pun. atleast him tau jugak la name player ect tapi aku ni paling hampeh sekali. hahaha.
*
sabtu lepas, kitorang bosan. stucked kat PD tatau nak buat ape. tibe2 kawan him ajak gi tgk wayang. THAT IS IT. ramai cakap best, even boss aku pun cakap best gilos. erk..ok, kene pegi tgk ni. lagi pun last wayang yang aku pi tgk ialah papadom. plan gi tgk kat TGV je la even the sit was soooo not comfy compared to MBO. belasah je la. wayang kul 11.25pm, perut dah mendengung semacam, yela..last makan tengah hari tadi time kenduri kawin kat Bukit Jelutong pulakkkkk tuu..lepas cek victory pun tutup sebab Piala Malaysia kut [haha], kami beralih ke siang malam seremban dua.
*
kami amik port depan tv which is the view was fiftyfifty clear and time ni la tibe2 aku kene sampuk dengan hantu bola. mcm excited pulak lepas N9 dapat sumbat gol yang kesatu. adrenaline rush weh that time.
*
bila gol yang kedua, camera start tunjuk ketidakpuasan hati penyokong Kelantan. dorang dah start baling mercun, bakar kerusi, bakar banner. bakpo la gini gak. selama ni sesetengah org da ada negative thought about kelantanesse, jadi pulak incident gini.. really not helping. . nk menang guano klate dok nunjuk pranga gedebe
*


pix credit to kosmo
*
extreme sangat football kat negara kita ni kan. atau penyokong negeri tu saje yang extreme? tapi agak nye kalau dah ramai2 tu, semangat kenegerian tu jadi over agaknye, over isim. haha
*
tapi aku lupe yang him kan orang sinunnn..tp heran gak mase N9 yang jaringkan gol, dia lak over dok sorak. nak je aku nyanyi lagu makyong kat telinga dia.
*
dalam tak minat bola ni, rase kagum dan megah jugak la sebab lepas 61 tahun, dapat bawak balik piala tu ke sini. best la kau rita rudaini oii..haha

2 comments:

AmY-AdLi said...

oh kak.. lupenak reply..
klas 15 nov ni kat seremban mahu join?

Nur -al- Ain said...

yeh, n9 rock!