November 23, 2009

Mak Yah the LEGEND

*
ni cume nak tolong promotekan kedai mak mentua aku saje. Sabtu lepas secara rasminye kedai Mak Yah the Legend mula beroperasi. Lokasi nye di tapak pasar lama PD, bersebelahan dengan BOMBA [perlu ke aku capslock?], no kedai ialah 10. ala ala LOT10 gitu..eheh..coi sungguh.
*
sabtu lepas ade la buat makan2 sikit untuk orang mesejid, rakan2 sepeniagaan, pelanggan2 tetap dan sape2 je nak datang sebenarnye. tp aku tak involve sebab KEJE, kalau tak mesti dapat mentekedarah macham biase. ha ha ha
*
sebab tak dapat pegi on Sabtu, maka siri penjelajahan dibuat pade pagi Ahad. mood pade hari tu agak swinggy jugak ler tapi wat muke cool..hehe
*


*
ghoman kedai dari bahagian depan
*
*

*
cun kan kombonasi kaler. sangat schuweeettt macam yang tukang cat tu jugak.
*
*
*
yang pegang pelastik tu la tukang cat nye. schuweeettt kan? ho ho ho..
*
so kedai ni akan dibuku tiap hari sepanjang cuti persekolah ni la. hanya kaum adam saje yang akan jage, kaum hawa leh dok rileks kat umah.hehe. abang ipau aku kate, dah 28tahun MIL aku dalam bidang masak memasak ni. bukan nak puji mak mentua sendiri la, tp semua benda yang dia masak memang naik angau woooo..even dia masak nasik goreng bodoh pun, aku leh tambah 3 kali. uish..terlebey suda..
*
ok, menu menu yang disajikan lebih ke arah negeri cik siti wan kembang. ini disebabkan beliau berasal dari negeri Lindungan Kaabah tersebut. so tiap pagi akan terhidang lah nasi kerabu, nasi dagang, nasi berlauk, ayam rendang, gulai ikan, mihun goreng dan sebagainye.
*
jadi kepade sesiapa yang singgah ke Podiksen, sudi sudikan la menhadirkan diri ke kedai Lot 10 ini. kalau ade GPS lagi senang tapi google map pun okeyy apeee..leh tgk kat sini
*
renung renungkan lah dan selamat beramal..hik hik

4 comments:

Unknown said...

iyola..gi pokdisen sur egi kodai makan nasi kerabu free yo

Cik Tudung Merah said...

tang makan free tu kene tanyo bos la kak..deyan bukak bos kek situ..huhu..

lola said...

ada delivery ke kl tak?

Cik Tudung Merah said...

lala. ala, asip aku je gi sane, ko datang la sini pulak..haha