November 3, 2009

Pantang segala pantang

*
a few minute ago aku baru je lepas berborak dengan hot mummy, nadia. dia skang tengah menjalani sessi pantang kat rumah nenet.for a few days, aku received quite a number of SMSes from her. mengadu pasal nenet. being nenet kan, mcm biase la. itu tak boleh, ini tak boleh.
*
sebagai orang yang tidak dan belum berpengalaman, ape je yang boleh aku cakap melainkan suruh dia bersabar. mesti dia hangen sebab takde benda lain yang aku reply. haha...
*
tadi dia mengadu lagi. bagi aku pengaduan kali ni memang kelakar.
*
tengah hari tadi dia bace sotkabar. nak la jugak tau kan perihal luar rumah. tibe tibe nenet Jah menjerit. tak bagi nadia bace sotkabar. alasan? nanti putus urat mata.
*
aku tak tau la nak gelak atau nak senyum kambing time dengar cerita ni. sebab aku tak pernah lak dengar pantang sebegini rupe.
*
Anyway, melayu memang kaya dengan pantang larang nye kan..kui kui kui..

3 comments:

Unknown said...

tak bole baca surat khabor?
nenek dia mmg pantang gilos la..agaknya klu nenet dia tgk aku mkn eskrim masa pantang nadira hari tu..sure jorit gamaknya..
takpun masa time aku mandikan nadira masa pantang nabila senja2 tu..pengsen terus..hahaha

wirajiwa said...

pohh.. itu bukan pantang dah, itu dah tahyul dah turh hahahhaha

Cik Tudung Merah said...

kak da.sengal ko ni kak..nasib baik nenet kite rock kan.haha

wirajiwa.ish, takkan la sampai tahap tahyul kut..