December 11, 2009

Aku sudah biasa.

*
Setiap kali mereka perlukan aku,
aku ada.
*
Setiap kali mereka menangis,
aku ada.
*
Setiap kali mereka SMS mengadu perihal teman lelaki dan suami,
aku ada.
*
*
*
Setiap permasalahan diatas,
aku ada.
malah aku cepat bertindak.
Menenangkan hati seorang teman.
Walaupun tidak rapat.
Aku tak mahu mereka sedih.
*
*
*
*
*
Tetapi,
Bila aku perlukan kesemua diatas,
Mereka senyap.
Mereka lenyap.
Mereka beralasan.
*
*
Kalau tulisan ini dianggap mengungkit, fine.
Kalau tulisan ini dianggap tak ikhlas, fine.
Kalau mereka rase aku sengaja menghebah hebahkan, fine.
*
*
Sememangnye aku sudah biasa.
Sudah biase dengan perangai manusia.
*
*
*
*
Tapi payah sangat ke nak balas SMS?

6 comments:

Unknown said...

mereka BZ ....
andai kan saja larr...
ko tu baik sgt..buat balik cam gitu..(ajaran sesat dr kezen mu )

Cik Tudung Merah said...

aku pun selalu mengandaikan sebegitu kak. kalau ikutkan hati, mmg aku nak balas balik tapi sampai ke hati nak tgk kawan dalam kesusahan kak?aku selalu tewas..

~ayien~ said...

oii....
ko kan kental...
go intan go...
diaorg bz kot???
(termasuk aku ker?? :(

Cik Tudung Merah said...

dah terlebih kental jadi kentut..haha..

~::Iffat @ Wonderfatts::~ said...

mungkin kedit dia dah berkulat..sapa tahu..atau mungkin anak buah dia dah celup npon dia dalam air,dan menyebabkan keypad2 dia jem sucka jem...sapa tahu juga?

Cik Tudung Merah said...

apiz. semua itu mungkin. kite hanya BERmungkin sahaja. dan mungkin lepas ni aku takkan pinjamkan bahu ini lagi..mungkin!