June 16, 2010

Enjoy ape lagi yang ko nak?

Ade kawan aku cakap, bile dah kawin dah tak boleh enjoy. Tu sebab dia belum lagi nak kawin. Oh! Aku sangat sangat tak setuju. Aku dah kawin dan hidup aku memang enjoy to the max. Hari hari aku leh jumpe orang yang aku sayang. Aku belek dia. Aku peluk dia. Be there. Be here. Gi melancong same same.

Ade suami tapi belum ade anak - memang aku enjoy the moment so far.
Ade girlfriend, check in hotel - itu kau panggil enjoy kau?

Dan sekarang aku tambah tambah enjoy sebab dikelilingi dengan kawan kawan yang turut matang. Kalau boleh aku undur masa, macam macam benda yang aku nak perbaiki. Macam macam!! Tapi tanpa buat salah, macam mane kite nak tau mane salah dan mane yang betul. Pengalaman ajar aku erti dewasa.

Hidup aku dah complete dengan kehadiran orang orang yang aku sayang. Dengan bisness mini..yang acapkali aku merungut, PENAT. No more sightseeing ke Kolompo tiap malam minggu. Rasa macam banyak yang aku tinggalkan. Tapi takpe, aku enjoy. Sumpah aku enjoy.

Bila aku tengok manusia di sekeliling aku yang baik baik belaka DULU, menjalani hidup yang lebih kurang sama macam aku yang DULU, dan cakap - enjoy dulu la dulu, dah kawin sok dah tak boleh nak enjoy.

Ringan je mulut aku nak tanye, enjoy macam mane lagi yang kau nak?

4 comments:

Unknown said...

betul3....sebenanye tahap enjoy ni bergantung pade org.klu dah beranak cucu sok pun still leh enjoy selagi kite tau cane nak enjoy our life kan.

Cik Tudung Merah said...

so true. benda ni subjektifkan. terpulang pade pandangan orang tapi kalau dia buat statement ala2 berani mati macam memang aku x setuju la kan. kalau ko nak enjoy, ko kawin la dengan calon yang macam kau jugak kan.

Deana Nadween said...

saya bersetuju ngan andaaaaa dalink...eventho mak hayems x kawen lagi, tapi lepas kawen pun still bole enjoy gaks maaaa....sapa yg kate xleh nak enjoy tueee mmg bongok laa kan, at least kalu enjoy ngan family sendiri lebey afdal kan...heheheheh....saya pun x sabooo nak kawen!..wakkaakak, gatal beno laaa aiii nie kann ....heheheh

Cik Tudung Merah said...

tu la, sangat serabut dengan pemikiran orang yang begitu kan. dengan family pun leh enjoy gak kan.lagi best sebab merapatkan hubungan.mak hayem sangat2 birah ye.takpe2, mak ibam bagi chance la.keke.