July 15, 2010

Masak ape tu kiah oiii?

Minggu ni aku ala-ala mood down. Ahh asik down je la kau intan. Sigh..

Kali ni sebab masak.

Frankly speaking, aku memang tak reti masak. Ko cakap la gulai itik ke campo pucuk ubi ke, gulai ikan senangin ke, sup ayam ke...semuaaa aku tak reti masak. Noktah disitu.

Pastu sabtu malam lepas, aku lepak sampai tengah pagi. Borak-borak dari bab gossip artis sampai la bab kawin-kawin. Pastu masuk la bab main masak-masak ni. Oh aku teruja dengar dia masak itu ini. Oh, rendah diri aku tatkala itu.

Esoknye, balik keje aku kelentang kelentong kat dapo. Masak la konon eh. Sambal telo je kut, tu pun siap call kawan aku tanye camne nak buat sambal. Lupe..HAHAHA.hine kan?

Then dia balik, jengok dapo. Senyum-senyum nakal. Perli la tu. Takpe-takpe. Kosan eh dia yang bertambah sampai dua kali. Hambik la kan..;)

Tapi mase meniaga malam tu, aku mengeluh. Letih la u ollsss...ngadu kat dia. Dia senyum and cakap sape suh ngade-ngade masak. Haih..ni lah lelaki kan. Kenape la tak penah faham ape yang perempuan rase. Bile orang tanye aku masak ape, aku senyap. Sebab aku tak masak. Malu kan. Tapi dia cakap orang yang tanye aku tu tak meniaga tengah malam, tak buat dadih lepas balik keje.

Dia cakap kenape perempuan selalu rase down, sikit-sikit kang monyok..sikit-sikit kang rase nak terjun bangunan. Ye ke? Sorrounding yang buat perempuan jadi macam tu kut. Tapi cube la jangan sebok tanye, mesti aku cool sepanjang mase. Ni kang mase tu la kau nak tanye itu ini kan. Kosan eh, permainan jiwa kembali la.

Ni je la feveret food dia yang aku buat so far. Habis makan sampai licin. Salu nye brunch time weekend la, lepas tu tersandar layan movie. Bahagia je aku rase. SSM - sedap, senang dan mengenyangkan. Hehehe..

2 comments:

Deana Nadween said...

biase leeee tue noks...rase down tue akan sentiasa ade....i kalu rase down cmtue...i akan balik awal..duk uma soang2.....pastue pikir pasal diri i soang2....x pun duk dlm bilik...soang2...sure akan okay nyeee...ala2 musahabah diri laaa...heheheheh.....tapi yg nyatanyeee....u nye makanan tue wat saya x keruan niee..lapooo..lapoooo wey..hihihih...

Cik Tudung Merah said...

aiyooo..i takleh la mcm tu beb. terapi i kene gi mall. HAHAHA. tapi kat PD ni mall ape je yang ade kan. Takpe, nak lunch time dah ni. sabo ye kiah..kekekkeke