July 15, 2010

Gadjet benau muke kau

Skang ni merata-rata orang heboh dok pakai blackberry . Name manjo eh BB. Merata-rata hokeyyyy.bak cendawan tumbuh selepas hujan. Keh keh keh..

Ade sekali tu, aku dok sibuk la beratoq nak membayo barang kat Giant dan sambil itu bersms dengan sahabat handai sambil senyum-senyum dan kaver gelak aku terpandang minah sebelah aku. Ghoman eh macam budak sekolah je, beli pun ape je dalam bakul tu (wah sempat pantau), tapi tangan eh laju tup tap tup tap berfacebook gune henpon. Sekali blackberry kau. Senyap-senyap aku silentkan henpon SE yang dah berderai kutip balik ni dalam poket sua.

Ish...neves aku pandang BB eh tu dan pandang dia atas bawak banyak-banyak kali. Budak sekolah je kut, masuk U pun belum tentu lagi ni tapi kemain lagi bergaye. Nada nak sedapkan hati sendiri 'oh, dia anak orang kaye'. Urut dada banyak-banyak kali.

Betapa mewahnye orang zaman sekarangkan. Nak-nak lagi yang manjekan anak bini dengan gadjet yang sedemikian ghope eh. Mule la ade rase tak bersyukur dalam hati ni. Syohhhh..nyah kau dari sini. Tak baik la pulakkan bile dah agak-agak kufur nikmat ni.

Tapi, semalam aku saje gatai-gatai cek laman sesawang maxis dan menyeringai terkezut. Ade sale u ollsss....

kalau dibandingkan dengan BB aku prefer yang ini. Lagi style dan gadjet. Mati la aku kene kutuk
aaaaaa nampak, murah kan. ape lagi, moh same-same serbu Maxis. Tapi ade sorang kawan aku tu eksyen, nak tunggu iPhone 4g. Cett...

2 comments:

Anonymous said...

erkk??mak ke nyah yg ko kata kerek nak tggu 4g tu?hehehe...myza

Cik Tudung Merah said...

HAHAHA. mak jangan nak sentap je, bukan kamuuuuu....;)