August 5, 2010

Bukan Ausino

Tengahari semalam aku ronda-ronda bandar Port Dickson. Takde kawan yang bleh aku hangkut ajak lunch sekali, maka bergentayangan aku keseorangan diri. Ronda punya ronda, mata tertancap kat satu butik. Wah, ade butik ke kat PD ni diknon? Hahaha. Kedai RM2 je bai. Feveret place aku. Parking lak senang carik, memang shantekk sangatkan. Tak perlu nak merengkeh berjalan tengah panas terik.

Ok, orang agak ramai. Kene langgar-langgar bahu untuk berjalan. Ade sale gamaknye kedai RM2 hari ni, aku berkata dalam hati. Dengan pantas aku sauk bakul kat depan. Wahhh..siap ade bakul kan, kok ade troli dah lame kedai tu jadi kapal karam sebab laluan pejalan kaki pun kut letak badan aku dah penuh. Hahahaha..

Laluan by laluan aku teroka. Takde yang aku suke, kalau ade pun buat kene maki balik kang. Saje nak penuhkan rumah je kan pastu bia berhabuk. Pastu jadi labah-labah buat sarang.

Oh oh tiba-tiba hati bagai disiat-siat. Ala-ala aku sedang berwindow shopping di Living Home gamak eh. Cepat-cepat halang laluan dan kalau boleh nak bersila sampai mengusai kat rak tu.

Aku jumpe ni..



Semua barangan diatas ialah RM2 sahaje. Kain ok, checked.. corak so in, checked..price murah, checked..mau rembat, checked. Serious aku rase mau bersila depan rak tu. Banyak yang aku berkenan pulak tu. End up aku rembat 3helai je. Sebab lepas ni nak hejang si dia datang lagi.


Terbayang-bayang jugak cover kusyen kat ausino minggu lepas. Design same je, better rembat yang ini saje untuk dipakai untuk ghaye sok. Kalau ade orang mengata sebab aku beli kat butik RM2 pun, aku tak kesah mane. Yang penting mak happy. Kau ade?

2 comments:

kiranajoe said...

cantik dowh..berbaloi baloi.

esok ko cakap kat adik kaunter tu, pas ni bawak masuk comforter set plak. genap dua tiga bulan, leh gulung tikar la ausino tu.

Cik Tudung Merah said...

hahaha.itu sudah lebey, jangan kate ausino weh, billion kat PD ni pun lingkup.KEKEKE.cantik kan and value for money.bio la takde tag ausino kat tepi cover tu, takde hal punye..hehhe