August 5, 2010

Tak dapat baju baru pun takpe..

Tiap kali tarikh nak ke penghujung bulan, kat mane-mane bank pun mesti penuh. Orang beratur menjela kat mesin atm. Lepas tu cuba kau ke mall. Tak payah ke Pavvilion la, masuk Billion pun dah sesak, berlanggar bahu dan troli. Nasib baik je troli tu takde hon, mungkin lagi gamat kalau ade.

Mase tu la kau nak beli syampu, ubat gigi, ubat nyamok, anak mintak beli koko krunch,si ayah nak minyak rambut tancho. Semua aktiviti ni terjadi bile kite dapat gaji. Pastu kau naik tingkat atas. Yelah, selalunye tingkat atas tu ade barang-barang macham kasut, sarung cadar, towel dan segala jenis benda yang boleh memunahkan uwang yang dicarik selama 30hari tu. Bagi yang beruwang lebih sket tu, gi bandar besar sebab ape khelas la nak pakai baju cap pingpong nak melaramkan.Hehee..

Tapi bagi aku, tak penting sangat semua benda tu. Eh eh, keperluan dapur tu penting tapi nak melangkah naik ke tingkat atas sikit tu, jarang. Sebab bagi aku bile dapat gaji, aku suke terapi makan. Ye, tiap hari aku makan tapi bile dapat gaji kire makan special sket la. Benda yang takde sekitar tempat aku dan kene isi minyak RM30 dan bayar tol RM8.80 untuk ke destinasi tersebut. Itu adalah aktiviti aku tiap bulan selain belanje mak ayah kedua belah pihak. ;)

The best part is, seminggu sebelum sampai tarikh keramat tu aku start google tempat mane yang best jadi ulaq sawa batik. Air liur menjejeh-jejeh atas meja bile klik kat menu pastu siap amek gamba nak tunjuk kat dia. Sebelum tido tengok gamba menu dulu pastu masing-masing berlumba telan air liur dan berangan. Sick gile kan. Hahaha.

So last month, lepas antar SIL ke UPSI kami singgah OU. Mase tu dah petang jugak la, last makan time breakfast kut. Dia dah berkerut, mood dah bertukar so pencarian tempat makan diteruskan. Sepakat membawa berkat ke Italiannies.

konsep kedai ialah cozy. Memang seirama dengan isian perut kami yang kosong ni.

agak lame jugak Q kat depan tu nak tunggu diorang kemaskan meja. Lepas order, banyak diam. Melayan angin pus-pus dalam perut. Hanging there sayang..kuikuikui..tiap kali lapar je, mule la buat muke macam nak melahap orang.




Lepas hadap starter ni aku tatau la nak jadi ulaq sawa batik ataupun anaconda terus.


Anaconda's meal sudah tibe. Aku la gatai-gatai nak test penne bolognese yang macam giuliana rancic selalu makan, sekali mendapat. Tak sedap. Yang dia punye pun biase-biase je. Sedap lagi stater tu kut. Takpe, learn from lesson. ;)


Bile dah kenyang, makan pun main-mainkan. Kuis sane sini pastu tolak pinggan dan angkat kaki. Eat well, live long kater nye..

Bila hati manyak happy, muka ada sinyum juga. Time ni kau dah boleh hejang dia ke hulu ke hilir dah. ;)

Planning untuk bulan Ramadhan still in progress. Tak dapat shopping nak rak pun takpe..

No comments: