September 7, 2010

Hasrat tercapai..

Mase kecik-kecik dulu, aku remember yang mama penah belikan aku cawan yang siap straw. Mase balik kampung dulu, aku penah jumpe tapi lupe nak bawak balik. Ade gambar rabbit. Comel-ness sangat.

Semalam mase lunch break, aku ke pasaraya Ten Ten. Tatau la tempat korang wujud tak kedai ni. Nampak dari depan memang macam tah hape punye kedai la tapi bile masuk macham macham adaaaaa...

Row by row aku kirai. Dari balang raya sampai la ke lampu lip lap lip lap yang si dia sambar nak letak kat stall kater nye la. Tapi lampu tu murah, RM9.90 saje dan cantik. Ok, approved. Pastu-pastu bile masuk kedalam lagi macham macham lagi aku jumpe. Baju kaftan ala-ala rizalman RM6.99 saje, kain cotton..corak sangat in, aku rembat selai. Pastu aku jalan jauh lagi, aku jumpe yang ni. Ala yang bawah ni la.

Terus teringat cawat rabbit saya di kampung. Eh apesal tibe-tibe saya ni. Ok, kenangan mengimbau. Mama buat milo kosong pastu letak dalam gelas ni dan happy-happy tgk citer hantu tajuk GURU YAHYA kat TV1. Pastu bile tamau mandi je, mama jerit Guyaya datang. Mase tu macham pelat lagi, nak sebut name orang tu panjang-panjang tak reti. End up aku sebut Guyaya je la. Adusssss..takut sangat weh. Sape yang sebaya aku mesti ingat drama ajaran sesat tu.

Senyum sendiri sambil pegang cawan tu. Kaler yang sangat mengancam dan memang patut beli sebab harga nya baru RM2.50. Heaven sungguh.

Sambil tersenyum simpul, duduk depan tv bersahur air Rootbeer A&W dengan tenang. Hirupan demi hirupan yang sungguh tenang..;)

1 comment:

~::Iffat @ Wonderfatts::~ said...

apsal aku tgk semua menu ko potong kaki je eh? bilas2 sikit ngan air suam..jgn dah tengadah nanti baru nak ngadih..mmg kena tindih ngan bantal je masa tu..wahaha