October 22, 2010

Gian

Semalam aku bosan. Ronda-ronda pekan and singgah kedai jahit menjahit ni. Dalam kepala otak ni terase macam nak jahit manik kat baju sendirik. Tah hape la ghoman eh bile jadi nanti.

Masuk je kedai tu, aku rase nak pitam. Banyak manik yang cantik-cantik sampai buntang-buntang mato den. Sambil urut dada, sambil tu jugak otak ligat berfikir kaler baju kat umah yang aku nak servicekan nanti. Kang main beli je kang tak match pulakkan. Lepas mundar-mandir dan dipandang sinis oleh tuan kedai, 2 jenis manik je aku rembat. Test dulukan..dah ok sok, beli la segala mak ayah manik kat sini. ;)

Tekan minyak berdiri sampai umah, tak reti la nak tukar baju ke ape dulu, terus melepet depan tv and start memanikkan baju.

Semenggah tak semenggah la kan. Munge senget-senget dikerjakan tapi salahkan manik. HAHA
Sambil bermanik tu aku fikir jugak orang yang amik tempahan jahit manik tu kan, sangat tabah jugakkan nak buat perincian bagai ni. Aku yang baru jahit beberapa minit ni pun rase nak kebas satu badan. Memang tak art langsungla aku ni.

Tapi perjuangan perlu diteruskan. Bile dah start, kene habiskan. Hatta ke stall burger sekali pun, aku lenjan menjahit. Kuikuikui. Maka lepas 2 kali jari tertusuk jarum sampai berdarah, patpuluhnam kali aku maki hamun benang sebab taknak masuk dalam jarum.....inilah hasilnye....

tema Raya Haji tahun ni : lintang pukang, simpang perenang @ ade aku kesah? Jadi sape-sape yang nak aku jahitkan manik lengan baju eh, bak mari la. Ada bran? HAHA

1 comment:

kiranajoe said...

phewitt..terserlah sifat kewanitaan anda.