October 19, 2010

Pagar oh Pagar Part II

Last Sabtu, aku bangun a bit awal dari biase. Kebiasaan aku ni kalau bangun pagi, aku akan bukak sket sliding door aku tu la. Mak aku cakap biar rezeki masuk umah. Rezeki ape kalau selalu weekend dah panas kedaung baru nak bangunkan. Haha

Mase bukak sliding door tu dengar riuh-riuh kat umah belakang tu. Oh, mesti makcik tu buat kenduri lagi. Tak ajak pun. Fine.

Pastu sauk towel, pi mandi. Lepas mandi and on the way nak masuk bilik, aku nampak kereta kat laman rumah aku. Oh, pantas. Dia cakap, driver kereta ni menonong pi umah belakang ni tapi bergerak takut-takut sambil pandang banyak kali kat umah aku.Dada sedikit berombak geram.Fine kedua.

Buat kerja rumah ala kadar and siap-siap nak pi pekan. Mase aku panaskan enjin kereta, aku nampak keluar seorang lelaki dalam usia 30-an, berbaju melayu dan berkopiah jugak susup sasap dari rumah belakang tu bukak kereta and blah. Errr..hello..kitorang ni invisible ke? Tak reti ke kau nak beradab keluarkan suara minta maaf sebab masuk laman orang tanpa kebenaran? Paling bangsat pun kau bagi la salam kat tuan rumah yang dok tercegat ni, bangsat! Pandang pun tidak, ape lagi senyum.

Haih..walaupun kejadian ni dah berlaku a few days lepas tapi time aku menaip ni masih ade sisa dada berombak yang masih berbaki. Geram aku tak pernah habis. Nak je aku tau ape yang dok berligar kat kepala dia mase tu. Walaupun dari segi luaran dia nampak matang tapi perangai mengalahkan budak kecik yang belum diajar pulak. Ape yang membuatkan dia berat mulut nak bertegur sape?

Tak guna aku nak soal bertubi-tubi pun kan sebab memang takde jawapan eh.

No comments: