November 3, 2010

Jay Bee katernye..

Macam yang aku plan, trip ke JB berjaya. Walaupun hanya dapat bermalam untuk sehari je tapi ok la kut, dari takde ape2 langsungkan. Boleh bagi rate pun dalam 7/10 sajok sebab ade a few tempat yang aku plan tapi tak sempat nak habiskan. Nak extend cuti memang tak dapek la jack.


Skang ni aku tgk macam acara wahjibulghunnah amek gamba dalam kereta yang kengkonon dalam perjalanan pastu cepat-cepat haplod kat fb dengan caption off to mane-mane kau nak pegi la. Jadi aku pun ikutla trend yang tengah in tu kan. Hehe

Bile bawak baby berjalan, kite kena tau bile waktu makan dan tido mereka. Kalau kau miss salah satu benda tu, boleh membawa kepada bencana yang hebat wooo.Bencana ini bermaksud seperti muncung sedepa ataupun kesunyian dalam kereta seperti kau sensorang je berada dalam kereta tu.Jadinye sebelum ke mane-mane, make sure dia mendapat keselesaan secukupnye sebelum meneruskan perjalanan.

Perut sudah kenyang, GPS pun betul. We are in the right track bebeh..

Kater pun mini honeymoon jadi perlu la pilih name hotel yang melambangkan suasana honeymoon jugak. Haha. HotelKozi ni adalah antara hotel budget yang ade website. Memang pilihan yang tepat sebab memang kat area Danga Bay tu saje.

Ni name eh Deluxe Room. Cukupla kot untuk aku berdua. Interior bilik yang cantik dan memuaskan walaupun hongeh naik tangga ke tingkat 2 belum habis lagi. Kau bangun tidur sok terkejut mulut jerung tengah menganga pandang kau dari celah dinding, mane tau kan. Sape suh dia buat kertas dinding permandangan bawah laut.


Lepas golek-golek ala kadar kat bilik sambil melayan fb dan segala mak nenek internet menggunakan wifi tanpa batasan, siap-siap dan terus menuju ke City Square. Kenapa City Square? Sebab dia nak pi kedai rare stuff, crosover name eh. Lepas penat pusing sekeliling yang kadang-kadang aku tanye diri sendiri yang aku ni kat Jepun ke kat JB? haha. Ramai pulak budak muda remaja yang kawaii wannabe. Zaman aku dulu takde benda-benda mcm ni. Huhu. Lepas habis dah ronda, guna GPS and call budak JB untuk tunjuk arah ke Pasar Karat. GPS bagai and ikut je directions tu and taraaaaaa...heaven doh.

segala macham benda kau boleh jumpe kat sini.

korang addicted to swatch? dari zaman aku nye collection pun hado. RM80 saje dan masih bergerak weh dan siap casing. Yang takde casing tu RM50 je. heaven kan tu?

Jalan punye jalan, aku jumpe ni. Memang perfectly suit me well, aku suke, dia lagi suke nak keluarkan duit. Haha. Tapi kejap-kejap aku terbayang citer drama hantu yang salu kat tv tu tunjuk kalau beli barang antik nanti hantu dia ikut balik rumah. Nak ke kau? Kang tak pasal, ade pulak orang belai rambut aku time tido kan. Seram pungkoq aku nyah..

Mamat tu adalah item paling rare. Kalah kut barang-barang yang dia jual. Rambut dreadlocks dia panjang tapi aku tak pi la dekat-dekat nak bau. Hapo jadah eh lak.

Mesin jahit ni memang antik gile. Asal la aku tak rembat kat umah uwan dulu. Kalau tak mesti aku leh meniaga kat Pasar Karat gak. Hehe

Hello..hello..ismet disini.Ya ya..jual..jual..Hhaha

Ni kalau dapat kat cikgu sekolah yang kejutkan murid yang taknak bangun Subuh tu memang terbaek la kan.

Uncle tu siap buat demo lagi. Nak tunjukkan yang telefon ni masih boleh digunakan lagi. Tapi harga eh RM2,300 dan negotiable. ;)

Kau nak Bally? Ferragamo? Chanel? semua ade wok. Pandai tak pandai je la nak carik and the size sume petite saje. Racist pade kaki plus size. Haha

Jalan punye jalan, termasuk lak lorong ni. Kat belakang tu ade persatuan Cina tengah bertai-chi. Nak pi sane mcm malas, so amek gamba kat lorong yang rupe mcm Jonker Walk ni saje la. Lepas tu pi makan kat Singgah Selalu yang berhadapan dengan Danga Bay. Ramai cakap sini best. Takde sup tulang merah diatas sebab-sebab tertentu. Kat singgah selalu ni batery hengpon dah merajuk suh mintak charge. Maka memang nan hado la nak amek gamba. Makan kat situ memang best, makang free memang selalu best. Hehe.

Lepas makang, ronda-ronda Danga Bay and bundle kat situ. Ahhh ferasssss la sebab pi tahun lepas macham ade pasar malam kat situ tapi la ni kosong sesaje..macham dah tak happening. bosan.

Leaving on a jet plane @ 1pm.

Brunch kat Kedai Bamboo name eh. Seketul tu 60sen tapi nasib baik sedap. Ok lor..plan nak pekene cakoi depan Petronas BBU cancel jugak sebab pukul 3pm lalu pun tak bukak-bukak.

Bedebom nak pekene asam pedas bukit cina bagai memang tak kesampaian langsung sebab pehnat. Mase lalu simpang ke Ayer Keroh, sepi bunyik cengkerik. Kosan eh, singgah RnR jejantas saje. Meal wajib kalau pi sane. Makan laju-laju sebab KFC blackout. Haih..

Around pukul 7pm safely touch down tol PD- Seremban.
Rindu.

2 comments:

kiranajoe said...

weh, terbaik la destinasi bajet ko kali ni..

takde komen.demo meme hebakkk..

Cik Tudung Merah said...

Haha, semua bajet beb. RM400 saje include minyak, tol, hotel and makan.