December 22, 2010

Rezeki jangan ditolak

Orang tua tua cakap rezeki jangan ditolak dan musuh jangan dicarik. Tuah ayam nampak dikaki, tuah aku bergolek golek depan mata time on the way pi bukak stall jap tadi. Dari jauh laki mak dah nampak tapi macam takkan lah kan benda ni ade kat tengah jalan. Masa tu aku tengah ralit hadap facebook, tak aku apikkan ape yg kat depan

Tibe tibe dia tanye 'u nak durian'? oh sebagai hantu raja buah tu harus la aku cakap NAK dengan laju. Masalah eh dia pi benti kereta kat lorong gelap n bukak pintu kereta dan cakap tadaaaaaaaaaaa..


Tekezut mak ala ala nampak rantai habib jewels sajok kan. Bau eh memang terus menusuk kalbu wa cakap sama lu beb. Menjejes ayaq liuq basi mak pagi tadi u olls. Sabaq..sabaq..



Sampai kedai dan kemas ala kadar, mak terus hambek pisau potong sayur kengkonon nak cube bukak. Ouch..berjaya okay. Ni lah gambar isi durian tu. Gebus mcm kulit mak i told u. Jangan nak caras sebab jeles ye.



Bukti aku menghayati rezeki tergolek sambil suruh laki amek gamba. Gegau pun gegau la sebab nak eksyen punye pasai kan. Hehehe


Lepas makan bersungguh2 sebanyak 7 ulas yang mana bijik terakhir tu kami kongsi bersama. Kaedah nye aku sebelah kiri, kau sebelah kanan la kan. Yelah..sharing is caringkan u olls.

Syukur alhamdulillah sebab dapat merasa rezeki bergolek malam ni.

- Posted using BlogPress from my iPhone

7 comments:

abg ipar ko said...

byk ko pya syukur..hahah..abisla isi perut korang..hohoho

Cik Tudung Merah said...

Lah..apsal lak? Dah benda tu tgh jalan bergolek golek..rezeki la tu kan. Takpe, aku bace doa sebelum makan. Hehe

PzahKudin said...

intan, kalo ko jupe manggis ko simpan tuk aku yer.. laki aku kata, jgn ngengada nak ngidam di luar musim.. tgk gambar jer.. =)

PzahKudin said...
This comment has been removed by the author.
Cik Tudung Merah said...

vongok la ko beb.kalau sekali lagi aku jumpe, mampos takde aku nak turun ambik dah. hahahah

kiranajoe said...

ko jumpa durian tu tepi jalan ke beb? Aduh, terus rasa nak gi giant..bli yg dalam paket tu.

kiranajoe said...

ko jumpa durian tu tepi jalan ke beb? Aduh, terus rasa nak gi giant..bli yg dalam paket tu.