January 19, 2011

Acik Kantin

Ko ingat senang ke nak jadi acik kantin? Dah la gelaran ACIK tu buat hati aku macam kene lapah pastu nak melayan pe'el student yang kadang2 buat aku lemah jantung sebab aku perasan jadi cikgu disiplin gak.

Walaupun dengan eyeliner pekat dan mascara kalis air,toksah verangan la nak tukar ACIK jadi akak ye. Sayu hati den weh. Tapi ade jugak sorang dua yang menyiku perut si kawan tatkala nama acik dilaungkan. Tima kasih dik..haha

Dulu aku ingat senang la nak jadi acik kantin ni tapi sangkaan ku meleset. Banyak lak aii requirements eh. Nak itu..nak ini.


Salah satu yang wajib ni kena gi kursus pengendalian makanan.RM50 ye tuan puan. Mendapatla aku mengadap encik fasilitator yang tah dia berceramah atau dia tengah bersungut kat depan tu. Boring gile. Take five pun dia hidangkan air mineral dengan pulut panggang. Tapi overall,kursus ni memang bagus. Banyak info berguna aku dapat dan paling best sijil ni valid untuk seumur hidup (yeay!).

Eh,tak stop sampai situ ye. Ade lagi satu benda aku kene buat. Injection. Seriau aku weh. Injection ni untuk pelalian badan nyahkuman. RM35 pulak kali ni. Valid untuk 2tahun. Tapi nasib baik ade option lain, telan ubat. Fuhhhhh..tarik nafas lega.


Yeay! Bangga pulak bila dapat buku kecik ni dari nurse tu. Tersengih sengih aku time keluar dari klinik. Muke bangga habis dah tu weh. Haha..

Jadi nye aku skang memang dah confirm bergelar acik kantin. Esok esok kalau korang tengok berita ade pasal murid makan tapak kasut, tu mungkin aku la kot sebab dah tak sabar tengok perangai budak sekolah zaman sekarang. Hahaha

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 comments:

Ddila said...

hahahaha...gelaran 'acik kantin' nih dh aku kene dr 5thn yg lepas.
'Acikkkk! Nak bli air'
'Acikkk! nak kopok lekor!' sekali aku jerit 'Kakakkkk lahh'
Hahahaha...sonok weh. lbih2 yg tgn pnjang (mncuri) aku renggut baju die kasi pusing kolar baju die bru mngaku. Sronok weh..kdang2 kesian kt bdk yg xde duit.Ade x kek skolah tu?

Cik Tudung Merah said...

Haha.takde makne dia nak pnggil aku hakak. Kadang2 ade yg pggil aku ckgu gak..tu budak2 form 1 la tuh. Tu yg aku perasan jadi cikgu disiplin kejap. Hahaha. Skolah baru ni takde lagi kes sebab ade grill utk laluan masuk n keluar. Mcm sekolah lama dulu takde, mmg ramai mak mentua aku tgkap. Kebanyakkan eh budak india la..simpan makanan dlm poket tu pastu mengaku dah bayar. Kesiankan kat diorng yg takde duit ni.

PzahKudin said...

intan... kalo ko jupe bdk2 mcm ko & the geng dulu kalo, ko nak hempuk ko??????