January 20, 2011

Nak ikut kau je lah?

Perasan atau tak yang semua benda kita buat ni sebab nak penuhi keinginan orang lain.

Drama 1
Sedara mara heboh tanye bile nak kawin. Kite pun mengongoi la kat bf suh masuk pinang cepat.

Done

Drama 2
Sedare mara kecoh cakap tak elok tunang lama2. Lagi sekali kita mengongoi kat tunang kumpul duit cecepat dan kawin.

Done

Drama 3
Sedara mara HEBOH suh beranak sebelum umur 30 tahun sebab nanti senang nak uruskan anak masuk sekolah. KITA takkan nak mengongoi kat suami ajak PROJEK siang malam pulak? Kalau iye pun kita buat siang malam, dah belum rezeki nak buat mcm mane?

NOT DONE

Semua drama kat atas ni terjadi bukan atas kehendak diri sendiri gamak eh. Macham terpaksa lupakan impian sendiri semata mata tutup mulut orang sekeliling. Tak guna lah ade impian kalau macam tu kan?

Ok,ape tujuan kita kawin? Aku kawin sebab nak menghalalkan hubungan aku dengan suami. Anak tu ikut rezeki. Kalau cepat,syukur..kalau lambat,usaha dan berserah sahaja.

Untuk mereka yang terus bunting lepas menikah,aku tumpang happy. Untuk mereka yang dah punya anal berderet,alhamdulillah..murah rezeki korang. Tapi ingat, jangan kufur nikmat. Toksah nak melaser bila jumpe aku kat kenduri kendara. Rezeki yg kau dapat tu bukan kekal. Mane tau tup tup esok anak kau tido panjang, tak bangun2. Haaaaa..takutkan? So plis behave mulut tu ye.

Maka aku takkan nak jadi pelakon plastik lagi untuk drama ke 4. Aku dah ade life sendiri so back off. Aku happy dengan life macham ni.

HALFLY DONE

p/s : mintak maaf bagi yg terasa hati. Tapi ade aku kesah? Sebab mase korang melaser, ade korang ambik tau perasaan aku?


- Posted using BlogPress from my iPhone

4 comments:

kiranajoe said...

amaran itu keras bunyinya.

tapi betul la kan beb, anak tu rezeki.Org yg tak duk kat tempat kita ni mmg tak tahu macamana pedihnya rasa bila org tanya pasal anak...zaaasss, macam kena pisau tajam kat hati!

O Ena O said...

mmg tepat sekali amaran ko kali ini.mmg wajib ko bg sedas kpd org yg tetibe kisah psl life ko. Allah Maha Berkuasa..Kun Fa Ya Kun..insya Allah ameen..ko teruskan berusaha ye..

LindaNazmi said...

yes, i like ur entry...rasa cm nk copy paste kat i punye blog..hahaa...biase la manusia..asal yg baek dan elok semua diyeorg yg dpt...yg tak elok bg kat kite..:P
is ok darl, kita tahu kita dh cube, ikhtiar..selebihnya...hanya Allah saja yg tahu...:)

ketawariang said...

betul tu, skrg ni dah kena da...dulu ms bercinta sibuk org tny eh bile nk tunang...korang dah lama kawan kn...
ni dah tunang, eh bila nk kawen... grrrr!!