October 5, 2009

Gisele Bunchet makin senang hati

Raya tahun ni ialah tahun yang paling sakan kot.
Sebab banyakkkkkkkkkk sangat open house.
Alhamdulillah, atleast kami diingati.

Open House dan itu bermaksud perut juge peeeeeenuhhhhh. tapi ade jugak undangan last minit yang tak sempat aku terjah. maaf dipinta, bukan sengaja tapi memang tak dapat nak elak.
petang sabtu, aku beropen house ke rumah zali. larilolalari pun ade same dengan edycted to lala dan jijan. ni 1st time larilolalari kerumah zali manakala aku pulak kali kedua [selepas trajedi akak mematahkan kepale angsa replika yang sampai sekarang zali tatau lagi].
*
*
*
kami taksub dengan persekitaran, ah sungguh rase tak bersyukur dengan rumah sendiri pun timbul namun cepat2 ke meja hidangan yang menawarkan menu2 menarik seperti nasik briyani, lemang, sambal udang [aku amik sepinggan, sgt buruk perangai dan makan pakai tangan],cendol,teh tarik yang superb sebab ala2 minum kat Tarbus saje serta a few menu yang lain.
*
memang tak sempat nak snap gamba sebab perut berdondang sayang dengan syahdu
*
*
ilusi bumbung khemah tu bukanla milik rumah zali, tp kepunyaan jiran nye
*
*
kami yang feeling feeling classic lepas melantak anggur globe sepinggan
*
*
the end
*

October 2, 2009

Awak ni memang kurang DIAJAR oleh mak ayah ke?

even today is Friday and Im suppost bersuka ria sebab bos takde dan keje macham-melambak-tapi-dibiarkan-sepi-tak-usik tapi trajedi hujung minggu lepas betul2 mengusik kalbu ku.
*
pasal zuriat.
*
ade la sorang minah ni datang beraya umah aku.nak kate rapat tak la sangat but boleeeeyyyla.layankan aje.
dia ni memang la sangat laser-yang-tak-pernah-cermin-diri-sendiri.
*
*
tengah borak2 sambil tengok album kawin aku yang entah keberape kali dia punggah dan tatap dan komen tak henti2 tu, tibe tibe terpelanting ayat skema rama konservatif lagi ortodoks machamm ko tu belajar takat darjah tige.
cantik je mulut mungil minah tu yang memang dah tak sayang muke nak kene tenyeh dengan cili api bertanyekan soklan feveret time kenduri kendarat kat kampung
'bile nak dapat anak?'
*
aku terpempam.it was an auto kaget mood.au-to-ma-tic.
*
sambil berbasi basi, aku reply 'nak honeymoon lagi' [tapi aku tau aku ti-ai-pi-yu]
dan aku rase dia sangat biol sampai lupe sape tuan rumah yang sebenarnye sebab menyusul penyataan yang kedua
'ala, dah setahun lebih kawin tak sudah2 lagi honeymoon'
**
I just chuckled silently
CUKUP!
*
ewah ewah, aku tak sangka pulak ade orang yang sanggup jadi tukang kire tak bergaji pulak.
siap kire dah berape lame aku kawin, dah berape lame aku honeymoon kan.
**
aku menyampah benci meluat annoy pangkah tahap gaban bile orang yang bukan dalam friendlist dunia akhirat tapi ade hati nak tanye machamm machaamm pasal personal aku.
YES, I CALL THIS AS PERSONAL.VERY PERSONAL
kawan2 aku pun tak pernah nak persoalkan pasal benda ni tau.
*
Ask everyone yang dah kawin, sape yang tamau anak dari darah daging sendiri?Tapi antara cepat atau lambat saje hasilnye.
*
yang kau tu dah berkedot sane sini, celah peha banyak selulit mengalahkan aku yang sememangnye gemok ni, ape kes pulak?Penah ke aku tanye ko bile nak kawin?Penah?
*
takpe la minah-straighten-rambut,mase kau akan tibe jugak.
*
tunggu dan lihat je okay?

Fashion Victim

The term "fashion victim" refers to someone who slavishly follows the current fashions (implementations of fashion)
*
*
Ade suatu ketika aku tengah beratur membeli makanan segera di suatu lokasi yang kurang gelemer. Aku kaget.Kat depan aku sepasang merpati sejoli yang masyuk berchenta, berpegangan tangan sambil membincangkan ape yang patut diorder.
*
Aku kaget bukan disebabkan diorang tengah buat perangai tak senonoh ke ape tapi sebab ketrampilan mereka. patut ke aku panggil dia sebagai mangsa fesyen atau mangsa keadaan?
*
*
*
mule2 tang rambut. aku taktau fesyen ni dalam kategori yang mane satu.hanye rambut belakang je curly tapi bahagian tengah kepala sampai ke depan ialah lurus-yang-sedang-mintak-diironkan kembali.ala2 mcm kene renjatan letrik gitu.[ohh!!..sangat cabul mulutku]
*


dari mata turun ke hati. dari rambut turun ke selua.time ni takut2 jugak nak snap picture minah ni tapi disebabkan kekagetan adrelnaline ni membuak2
*
aku hanya boleh cakap dalam hati. sampai hati dia beli dan pakai sua ni.
kalau baby yang pakai, harusla comel sebab ropol2 tapi...aduhaiii saleha!!!
agaknye memang theme fesyen dia macham ni kut, perlu sekata dengan rambut
*
takpe lah, pakai la ape saje, asalkan kau bahagia
*
**


October 1, 2009

Raya Sakan Kawin Sakan Part II


Kenduri bermula pade hari raya ke lima. mcm biase la tiap kali kenduri memang kene kerah bangun awal [bukan menolong ke ape] untuk saje tayang taik gigi.


tatau la aku sama ada trend kat situ ke ape, lauk2 diselenggarakan oleh kaum lelaki.
ape yang penting..kerjasama..wonderpets wonderpets kami datang..hahaha


menu for the day amat masyuk. gulai lemak umbut kelapa pulak tu.rare gile


the penanggah crew
yang t-shirt hitam tu menjadi pujaan siang malam adik ipar aku yang bongsu tu
udah2 la atin..jauh weh nak mengantar


acara naik rumah setiap setengah jam dan duduk depan kipas adalah wajib '
masing2 berebut nak keringkan juice [peluh ketiak]


kenderaan empunya jagoan kampung

name dia Angah, tulisan dia sangat chantek [sampai menitis air mate cikgu nye tgk], cita2 nak jadi doktor. dan dia begitu gigih jadi flower boy on that day. yang lain takleh harap.haha


gisele bundchet memang suke melaram dengan hasil kerja orang lain.
aku pun tolong cucuk2 jugak benda alah tu..credit jugak ape..


boleh bayangkan aku habiskan waktu dengan budak2 underage.sure kene mengata punye lah sebab aku tak gi menolong kat dapo pun..
dan ini jugak aktiviti kami. duduk tanpa hala tuju. bukan nak tlg angkat pinggan ke, susun kerosi ke...sibuk plan nak buat ape petang ni.
so lepas habis semua benda, kitorang tido bergelempangan.gile heaven.
bangun pun sebab menggeliat nak change posisi tido.hahahaha
tengok2 dah pukul 6pm, ish...plan petang kene lancarkan jugak ni..so kejut semua orang dan laju basuh muke dan siap2
ni jalan menuju ke penambang.dari umah tu ade la dalam 6minit tapi journey horor so kene naik keta jugak.pastu keta takleh masuk lorong nak sampai ke penambang, kene la merentas desa pulak [gisele bundchet hate sweat].

ni pemandangan sungai Pahang. time ni dah dekat nak pukul 7pm.
ade buaye ke agak2 nye?


dulu2 penduduk kat sini kalau nak ke pekan ke, nak ke rumah jiran yang jauh sikit sebab nak bergossip ke.. semuanye kene naik sampan/bot. tp sekarang tak ramai yang ade benda ni.so kenderaan ni berkunci sebab nak elakkan orang curi dan pakai sesuka hati.
kire ni kereta dorang la.cool kan?

gisele bundchen with underage crew. yang pakai baju kuning tu sila jangan perasaan nak undergage jugak.haha

dan kami bergerak pulang pada raya ke enam.yang pegang camera tu lah si perantinnye.
lupe la nak tepek gamba dorang.hehehe

so berakhirlah sudah siri SAKAN.