August 28, 2009

Happy Birthday

pagi tadi mase on the way nak pi keje, aku tuned to Fly.FM as usuall. eksyen kan, nak denga derio omputeh saje..dulu mase uwan still ade, kalau aku bukak je lagu lagu omputeh, mesti kene maki sebab bukak radio kafir kater nye..alaa..rindu pulak kat uwan ;(
*
tajuk membebel pagi ni more to KEMERDEKAAN.
are you TRULY MALAYSIAN?
aku bukan la patriotik. mengundi pun malas.hehe
*
lepas membebel, tibe tibe dorang buat kuiz. pasal duit 20sen.
*
soklan
gambar ape yang ade kat belakang duit tu?
*
Ya Allah. Aku lupe. blur.
*
*
sambil drive, sebelah tangan cungkil purse nak amik 20sen.
time dah dapat 20sen kat tangan, aku cube taknak tgk syiling tu. maki maki diri sebab jadi bangang tibe2. lupe gambar ape kat syiling tersebut. jerih payah aku cube nak ingat balik.
*
haih! ;(
*
loperrrr...
*
sambil kenyitkan sikit mate, cube tengok doplohsen tu sikit sikit
arghhhhh!!!
*
*
tepak sirih

*

serious aku dah bangang
makan semooot banyak sangat la ni







ADAKAH KORANG MENGENALI MALAYSIA?

Selamat Hari Kemerdekaan yang ke-52

August 27, 2009

Buka Puasa Di Mana?

semalam tengah jalan sesak nak berebut2 balik rumah, aku ternampak banner ni

tak dapat nak amik gamba full la pulak.
skang ni mcm jadi trend kan berbuka puasa kat hotel.lagi banyak bintang hotel tu, lagi ramai la kepala Agung yang kene ade dalam beg duit.hehe.bile tengok pade banner tu, rase mcm tak berbaloi pulak rase nye untuk harga kanak2 di charge sampai rm38++ seorang.banyak sangat ke budak2 makan?tapi semestinye yang menjadi persoalan bukanlah banyak mane dorang makan, tp kualiti makanan serta menu yang disediakan.
tp kadang2 presentation yang gah pun belum tentu dapat menjamin kesedapan makanan yang ada.ye la, mane ade benda yang perfect kan.
so berbalik pade tajuk, aku suke jugak la berbuka dengan family dan kawan2 kat hotel ni. selain dapat berkumpul dan makan itu yang penting makanan yang jarang2 jumpe, persekitaran yang selesa jugak amat dititikberatkan..ewah..dah mcm dalam majalah la pulak ayat aku.haha
sape yang berkemampuan tu boleh la gi kat hotel lip lap lip lap banyak..kalau yang biase2 kewangannye mcm aku ni, leh jugak buke kat hotel..
tp yang kurang bintang nye la kan..hehehe..
ape salah bawak anak bini, mak ayah merasa sekali sekali berbuka dengan suasana yang lain pulak..kan sayang kan?kan?kan?hahahaha
kalau kat PD, hotel kurang lip lap nye harga pun mcm dah naik rase nye.
sume range RM30 ke atas saje..
tepuk dada tanye selera

August 26, 2009

Ramadhan ke 4

petang semalam him call tanye nak makan ape, time tu still kenyang telan air liur so memang tak rase nak makan ape2 lagi tapi bile dah petang sket baru la terase nak makan benda yang masam sambil pandang perut yang makin membunchet ya, aku bukan mengandung..hehe
*
so perah la kepala otak ape benda yang masam dan sedap dan mampu dimasak
*
BLING BLING BLING
*
*
dapat idea dah
dalam hati berkira2, ape benda yang ade dalam fridge dan ape benda yang kene beli
kalau bab2 memasak ni, memang bagi aku makan tahun nak berfikir

*
*

*

*
*

sampai je rumah dengan tak bukak tudung bagai, aku start la siapkan sume bahan2 nye
mcm nak gi berperang la gamak eh
kejap2 tgk jam..
padahal baru kul 6.15pm tu


lihat la pokok kepala melambai2 tu





















PRESENTING FROM DAPO CIK TUDUNG MERAH


spaghetti bolognisechicken
hahahaha..disebabkan lupe nak beli mince meet, aku gune je la daging burger lembu campur ayam, potong tomato banyak dan letak tomato puree lagi sebab nak masam, sos 'prego' (aku gune brand Kimball sebab prego takde tulisan HALAL..thanks kakda for the reminder)
aku je yang makan ni, him stick to his nasik kerabu buatan mak sayang nye.
even aku main lebur2 je semua bahan, dia punye rase tip top ye sebab sirim besar sudah approve (beb,bukan senang SIRIM mau approve weh)

tepuktepuktepuktangan sendiri

August 25, 2009

Khabar dari Kampung

Mak sihat.
*
Ayah sihat.
*
Ayam-ayam sihat.
*
Kucing-kucing sihat.
*
Kami laki bini?
*
Alhamdulillah, sihat walafiat.
*
Makan mcm tak ingat dunia. [lingkup la program diet Ramadhan]
*
Berbuka di rumah mentua tiap hari [Menantu Lindungan Kaabah kan]
hahahahha
*
Buka pose pun makan nasik kerabu tiap hari.
*
Lum ade chance nak tunjuk skill masak..keh keh
*
semalam mama datang office, anta gulai udang campur nenas
[atas permintaan jugak]
sedih sebab mama beriya iya masak untuk anak anak
*
arini craving for popia buatan mama tp macam malu nak suh mama buatkan
*
''Weekend nanti nak buat popia la''
saje sedapkan hati T____________T
*
*
okeh, lepas berbuka jgn lupe main laga laga peyut
*
*
selamat berbuka dan bertaraweh...
*