May 11, 2009

Jonker Walk

perjalanan diteruskan selepas melawat MTS ke Jonker Walk
time aku keje sini dulu, ni memang acara tiap minggu bersama dia ni.padahal benda yang same je tiap kali datang tp disebabkan perjalanan yang menguji kesabaran serta aktiviti pencarian parking yang sgt mencabar, tu je la keje kitorang tiap malam ahad...
*
*
*
*
*
pegi nye tiap minggu tp pembelian clogs masih belum tercapai
dila sila bagi komen ye

okay okay..sebelum menempuh maut, kita amik gambar dulu dengan
bekalan minuman di tangan
*
*
*
*

Jonker walk ni biase je sebenarnye..dia macam pasar malam + pasar seni + petaling street
haaa...cume sini takde la jual ikan syur bagai kan
more pade barang barang kraftangan, makanan tradisional dan benda benda comel yang pasti meranapkan kewangan tahunan kite
sape yang suke dodol..leh la try
macam macam flavo ado..durian, pandan etc


yang ni pulak dim sum..
serius aku terkeliur time ni tp disebabkan tak pasti halal, aku berlalu pergi
minah yang mulut ala ala ning baizura tu nampak mcm india tp dia cakap cina wooooo


ni dia jual imitation designer bags tp kate si pekedai sume ni AAA brand
Allahualam la whether ye @ tidak
tp aku tgk mcm ok tapi takpe lah..


berminat nak buat tatoo sementara?
sila lah melawat gerai nombor 8966..eh acah je..
pegi nti carik la sendiri


yang ni pulak memang menarik tertarik ko memang debommmm

dia jual buah yang dicucuk dengan lidi pastu salut dengan air gula...tak ke berkilat kilat buah tu kan..aduhaiii...tak tau la sodap ko tidak..


kakak ni tengah ralit ketuk gula..
aku tak sure la name dia tp orang panggil gula keting ketang
sebab dia kene ketuk dengan hammer untuk pecahkan gula tu bebunyik keting ketang
dari situ la dapat name nye kut dan ade jugak yang panggil gula dinding


him dah kene rasuk agak eh time ni
sume benda nak dibeli kan
kedai ni memang best
sume barang barang ala bali ade kat sini
aku pun meroyan

TAPI
takkan la aku nak letak benda ni kat umah kan
mau aku duduk je dalam bilik

dan lagi barang barang yang menakutkan

si him pulak tak habis habis dari tadi
'yang mane satu ni b?''yang kecik ke yang besar?'

bunga solar ni pun ade
bunga ni selalu orang letak kat dashboard and kelopak dia akan bergerak
tak payah pakai bateri sebab ade kuasa solar

Lesportsac?guess?gucci?
anyone?

ni sume yang merabakkan kewangan
tak baguih sungguh

nak clogs?
aku bukan nak yang ni
ni pi toilet nye..hehehehe
kedai kat belakang tu pulak ialah BAR tau
sgt old skool kan
yang lepak kat dalam pun otai otai lame rase nye..

wahhh..sedap sedap sedap
tp tak beli sebab tak halal kut

wokeh..dah habis
jam dah tunjuk angka 11.45pm
memang berjalan the whole day ni
penat tp seronok gile


5 comments:

Unknown said...

letakla topeng tu..bole teman kau bila shahmie takde umah...

Cik Tudung Merah said...

kak,so far syahmie belum tinggalkan intan sorang2 kat umah lagi..tak tau la kendian..hik hik hik

Unknown said...

bos, to be truth kan. aku tak penah membeli kat situ.hahahaha...ridiculous ek.but its true sbb aku tek penah membeli pon kat situ.mahal ler...baik pegi jln bunge raye.

Ikanist said...

ko ade beli kipas x tan?aku x penah pg jonker walk.

Cik Tudung Merah said...

to dila > memang takde beli pape pun tapi still nak pegi tiap mggu kan..

to anis> takpe nis, nti kita buat rombongan cik kiah ajak semua orang..ngam?