May 15, 2009

Once upon a time

last week aku dengan him melepet saje kat rumah
so di kelapangan tersebut aku mule la buat sepah dengan mengemas semua kotak kotak yang dipunggah bersama time pindah dulu
kemas punye kemas aku terjumpe yang ini

tibe tibe air mate bergenang teringatkan si dia
*
name kawan aku ni faradila yusop.orang Melake leeeeee....
*
kitorang study same same kat Uitm Shah alam duluuuuuuuuuuuuu
*
macam mane aku kenal dia??ni yang nak cerita ni....
*
kitorang ni dari bidang yang berlainan..aku dari fakulti performing arts dan dia pulak hotel management..so time amik degree, masing masing gatai pilih masscomm. dia pulak masuk lambat seminggu.hari tu hari isnin, aku masuk kelas pastu aku nampak human creature yang duduk paling depan berbaju kurung biru jarang tu lain macam je. aku lak masuk ala ala otai time tu (yela, sebab aku pun merempit so in character la konon)..haha
*
aku pandang slek kat dia time tu..hahahaha
*
ape la sengal nye aku ni..aku pun taktau kenape aku pandang slek kat so-called-wanita-ayu-manje-solehah ini..pastu aku leh duduk sebelah dia dan interview dia macam macam.
muke dia time tu berkerut kerut weh sebab terperanjat kut aku tanya itu dan ini
semua orang tau aku ni kepohci with updated gossip
*
hahaha
*
okay..time tu belum kawan kawan lagi..
suam suam kuku la kate orang
name pun sekelas kan..
*
kami mule berkawan apabila cd datin terlampau mula dipasaran
hahahaha
*
gile la weh..aku dapat softcopy dari kawan kawan pastu menggagau nak tengok kat mane pulak sebab belum ade pc lagi sebab baru semester 1.tengah fikir fikir dengan si kenit nisak, she came with bestest idea in the world. aku call dia cakap nak datang bilik which is in other kolej
uitm panggil hostel as kolej okay
*
kami ponteng kelas BM hari tu bertiga dan mungkin izwan jugak ponteng tapi takkan la nak ajak dia join sebab tak bawak tudung spare..hahaha
*
okay kembali kepada cerita dimana kami datang bilik eh dengan peluh peluh memercik di dahi tu belum tgk lagi cd tu dengan muke nak taknak invite masuk tp aku main rempuh je bilik dia.
*
jeng jeng jeng.....cerita lepas tu kene sensored la..takkan aku nak citer the whole story kan
tp memang lawak time tu.dah la tak rapat pastu leh tumpang pc nak tgk benda alah ni pulak.
kami berkawan disebab kan DATIN..ko memang superb la datin oiiiiiii
*
lepas tu aku, dia dan nisak jadi kawan rapat
tp aku dengan nisak sebilik banyak sem jugak dan paling sedih aku je ade kenderaan iaitu scooter bintang bintang nan comel.mcam mane kitorang survive bertiga?
*
kadang kadang aku angkut satu satu la naik scooter..selalunye saat saat cenggitu ialah time exam di Menara.mule mule aku angkut si kenik nisak pastu aku angkut dia pulak..kenape la time tu aku tak letak meter kat scooter tu..kawan kawan yang lain memang dah sedia maklum dengan jadual aku...memang busy bee mengangkut kawan kawan.
*
ah..sungguh indah kenangan itu kan beb..
*
macam macam kite lakukan bersama sekuter bintang bintang aku tu kan
*
mane je kita tak lunggah kan..dari bukit tinggi ke bukit bintang dalam sehari..itu memang menguji kecekapan aku sebagai pemandu..hahahaha..badan kitorang bukan nye kecik tau..besar gedabak tp alhamdulillah cik sekuter tak pernah buat hal tengah federal highway tu
tp yang herannye antara aku dengan dia memang totally different
ape benda yang dia suke, aku tak suke dan sebaliknye
tp yang aku tau both of us suke makan
cakap je kat mane, kitorang akan rempit same same even time hujan jujah
sila teringat kisah bawah jambatan bersama lelaki gile s***..hahaha
tempat feveret kitorang time lunch kat seksyen 9 makan gulai tempoyak dengan sizzling yee mee kat giant..aduhai..sedap nye
*
*
*
*
*
tp adat berkawan la
terkecik hati termerajuk hati tu sume ade
tapi aku cepat buang jauh jauh sebab kebaikan nye lebih dari kesilapan yang dilakukan
dan sebelum cuti semester pertama kami dan selepas graduation untuk diploma, she gave me this card..she is so sweet like candy..her words..her advised..sume aku simpan dalam hati
sekarang ni dia sedang menanti hari bahagia
kemungkinan besar hujung tahun ni jugak..insyaallah



2 comments:

Unknown said...

thanx beb....aku tau since aku kehilangan pramugara (yang jd pramugaram) aku dihadiahkan dengan precious gift yang juta juta kali lebih baik iaitu kau....lebiu darl

Cik Tudung Merah said...

most welcome beb..
lepas kejadian pramugaram kut buat kita makin knowing each other..dah la pramugaram cakap aku pengkid..hahaha..pengkid pakai tudung..adeke?