June 30, 2009

Musim Durian

skang ni kan musim durian @ deriyan @ dian. so kalau lalu kat mane2 pun akan ade orang jual buah ni.dulu agak mahal jugak sebab aku penah beli sebijik RM10. time tu memang teringin sangat la nak makan, so nak taknak beli je la.kosan eh buah tak masak betul..menyesal betul.tp skang ni aku tgk dah murah..sampai kan depan ofis ni orang jual sebijik singgit..mak ibammm!!!


so nak jadikan citer, aku dengan him memang kaki durian la.bukan kaki kitorang ade duri duri durian..hahaha..kitorang memang suke makan buah ni la.semenjak dah murah ni, nak dikatakan tiap hari jugak menjengok muke apek depan maybank PD tu sebab buah2 yang dia jual sangat murah dan takde langsung yang buruk dan tak boleh makan


pastu aku ni pulak selalu betul tibe terase nak makan la, teringin nak makan la..hahaha

aku tingin nak makan bubur durian yang MIL aku buat sebab sangat superb weh kocik ati mak aku kalau bace ni..


so 1 fine day, hajat aku termakbul.Ya Rabbi, sedap nye kemain weh..cicah dengan roti..mak aiii..aku dah telan air liur dah ni. MIL aku buat lebih dan kerna budak ni pun antu durian maka aku pun bawak la ke pejabat dan makan senyap2 di pantry. aku siap sms dia takmo beli bekfes lua sebab kang sape lak nak habiskan pulak benda alah ni
sampai je opis, senyap2 naik pantry. benda takla banyak, kalau nak ajak kang, dah kitorang tak merase la kan.hehehe..buat capuccino and latte cepat2, bukak bekas dan bedesuuuuup la bau nye kan..lantak la kan..

uish..menawan kalbu tak?
pekat weh bubur ni

tgk la muke antu tu, mengalahkan makan ape je..
siap bawak roti 1 buku okay..
kejap tu bos dept.lain passed by and tanye kitorang makan ape
pastu segerombolan lagi datang and tanye bau ape ni..dorang tak penah makan durian ke?
sebab dah ramai sgt yang bertanye, aku pakse yan habiskan bubur and blah
bia la bau tu tinggal dengan dorang sebagai kenangan...hehehe
lepas tu kitorang sendawa kene kaver2..nak2 budak yang tak reti burpp dengan pelahan tu..

No comments: