August 13, 2009

Masak Memasak


aku akui memang jarang2 nak masuk dapo untuk memasak


sejak kawin selama setahun lebih ni, baru 3 kali tuka gas (gas pertama atas ihsan MIL) dan baru je 3 kali beli beras (beras ke-3 yang masih belum bukak terus diberi pade MIL).
*
bukan nye ade sifat M seperti yang kazen aku laser kan itu
*
TAPI
*
di sebab kami suke makan lauk.jadi nye tak boleh hanya masak 2 lauk saje sekali hadap
*
*
*
kono marah den kang...
*
jadi aritu tibe tibe rase ghairah nak masak.
*
*
ni pun lepas a few month tak main masak masak yang banyak la
lepas balik keje terus singgah kedai depan rumah, beli itu beli ini
kepala ligat je fikir bahan bahan yang perlu aku beli, kang tak payah gi kedai balik
dan
*
*
*
*
*
*
*
*
ini hasilnye
*
presenting..drum roll please..hahah
ikut putaran jam
ikan kembung masak sambal, telur dadar, sotong kunyit dan sup cendawan (him yang buat)
ni pun aku majuk gak jap sebab him marah aku beli ikan kembung hanya 2 ketul

uish..odap odap eh dinner malam tu
hipotesis : lalalallllLALALALALlala..

1 comment:

LOLA said...

jgn disobut namo den kek sini....den tak suko ikan kembung! *LOL*