September 2, 2009

Tiada Motif


Sepanjang bulan pose kali ni, aku makan benda yang pelik pelik. Pelik disini bermaksud makanan yang aku tak pernah makan dalam seumur hidop ni.
*
Tahun ni ialah tahun kedua aku berbuka puasa banyak kali di rumah mentua, so makin banyak makanan dari Kelantan aku melantak la kire nye.
*
Isnin aritu kan cuti merdeka, him ajak berbuka kat rumah mak nye la. So sebagai menantu lindungan Kaabah [wakakakaka], aku munculkan diri seawal lepas siang hari. Sebab nye nak tolong bungkus bungkus makanan yang nak dimeniaga kan
/*
sila datang ke bazaar pekan Pokdiksen, Lot 10
*
Pelbagai makanan Kelantan yang dijual
Gerai dibuka pada jam 5.30pm onwards
*
*
okay, selesai promote
*
*
*
sambung balik citer
*
untuk menu isnin lepas macam macam MIL jual. nasi kerabu, nasi dagang, laksam, lompat tikam dan akok. dia masak sengsorang hokayyyyy...
*
Berbuka kat rumah MIL memang mewah dengan makanan lepas tu cakap anak menantu gemuk..hahaha dan dia wajib buat dessert. suppost dia nak buat poli tapi terlembik pulak sebab tak letak tepung ape tah, MIL aku cakap laju sgt, aku tak dapat catch up.poli tu rupe nye mcm onde onde melaka tapi buat dari ubi dan di gaul dengan kelapa muda dan makan dengan air gule. ala ala mcm kuih lopes gitu.
*
disebabkan poli dah jadi politeknik, dia buat la dessert lain
*
nak jugak buat tu kan.
*
*


SIRA ROTI
*


senang je nak buatnye.
didihkan santan, letak gula pasir, letak daun pandan pastu sira atas roti
mule mule aku tamau makan sebab mcm geli geli sikit kan dah nampak roti tu kuyup kene kuah tu, tp bile dah rase sikit memang dah tak cukup la kan
*
*
*
aku nak la try buat nanti tp tah ape la rase nye kan.

No comments: