October 13, 2009

Pesta Membuka Rumah

*

Sabtu lepas mokcik aku a.k.a mak mentua aku telah membuka rumah. Aktiviti ni memang acara tahunan pun so dengan muke tak malu-yang-tak-reti-nak-tolong-buat-ape-yang-patut aku dengan him terkedek kedek datang dengan membawa perut. tu pun lepas FIL call untuk mengconfirmkan kehadiran kami. time tu aku lak tengah mekap2 bagai nak rak, eh siap mekap?sape nak tengok?ahhhh..ade aku kesah..hahahaha. Ah! si okus ni lagi lambat datang tapi dimaapkan la sebab dia datang bersama gadjet istimewa

*

bile datang je, aku nampak makanan yang melambak lambak dengan kehadiran umat manusia yang kurang agak meriah. mesti kerana mereka lebih ramai bertumpu ke Bagan Pinang dan Teluk Kemang yang mane keadaan nye lagi meriah walaupun tiada makanan percuma.

*

Oh! aku yang malu malu kucing parsi ni pun melangkah masuk ke dalam khemah sambil berbasi basi memandang makanan. series taik aku sangat lapa sebab nampak satey. Ah! aku rase satey memang menu wajib la tiap kali buat open house ni. pastu orang macham berlumba lumba tak pernah makan satey sambil ade yang amik sekali sepemeluk tangan sampai berkata pegi mampus la dengan orang yang lambat datang tu. hahahahha..tapi mokcik aku ni steady kan4ribu cucuk satey..ko nak amik berape pun takde hal punye la.

*

bukan tu saje, macham macham lagi makanan yang mengiurkan dan memunahkan diet syok sendiri aku ni. Lemang, rendang ayam, rendang itik, nasi himpet, mee goreng, mihun goreng dan mee soto. On the other side, featuring my MIL sponser nasik kerabu dan nasik dagang. walaweiii..aku memang serba salah time tu, tatau nak makan yang mane satu. nampak tak sifat tamak haloba da menguasai diri? hahaha..dan yang best nye tempat makan kami anak beranak memang strategik, sebelah meja banquet tu sendiri.

*

dah lepas kenyang aku pandang sekeliling dan rase amat annoyed dengan diri sendiri sebab asik ulang alik amik air dan makanan. apetah lagi dengan tetamu tetamu yang lain kan. mesti dorang menyampah sambil menyumbatkan makanan banyak banyak dalam rahang mulut.

*

kehadiran adik ipau aku kali ni tak mengecewakan sebab dia bawak camera bapak mahalnye itu pastu tak penah nak bagi pinjam pun, ah, mane ade orang beli camera riban riban tapi nak bagi orang pinjam..lu beli sendiri la..hahahah.. aku pulak memang sedia maklum dan amat la bersedia dengan tersenyum kambing di mane mane sudut sekalipun sebab aku kan camwhore..hahahha. maka terhasil la rentetan gamba gamba syok sendiri keluarga kami


tu la adik ipau aku..pakai baju photoschool..junior saiful nang la konon..uwekkk

meja kami memang berserabut habis dengan makanan. agaknye kalau kene bayar tah berape la jumlah eh.


bersama SIL serta anak anak buah yang kadang kadang memang rase nak luku pale dorang sorang sorang..eh eh, sedap je nak luku anak orang kan..;p


sejak menjadi okus [orang kurang upaya sementara], perangai dia lain macham sket. tengok la bukti nye. tapi takpe, dia sedekahkan aku tie rack 3 helai dari dublin.

dia solo weh. meh la anta resume.


yeah! yeah!dah jumpe mangsa..ape kitorang nak buat?


churik sikit untuk rumah sendiri. hehehe..



him bile dah kenyang memang macam ni.



ni nana, anak buah yang tah keberape, umur baru 3 tahun tapi petah sangat bercakap.

aritu nana ingat aku gi keje naik motor sebab him pakai keta nak dianta gi service, dia marah him. 'kesian cik intan, nanti kena hujan kene H1N1'.


tapi aku suke sakat dia sampai dia menangis.


dan nangis lagi. nangis sampai keluar suara Ella. ngam hoo..


dah puas kene marah, baru tesengih sengih amik gamba sendiri






bile dah berkumpul memang tak sah kalau tak amik gamba ramai ramai kan.

family FIL aku besar, ni pun tak cukup korum lagi ni. okus kemain bergaya lagi dengan gadjet baru tu. hehehe..rileks la bro..hahaha



dan aku memang camwhore sejak azali
~the end~

10 comments:

Unknown said...

errr....kak... eh adik.
akak nak anta resume nih

Unknown said...

pesal pic tu kenit no..kena pki cermin mata berskala besar nak skodeng muka sorang2

Cik Tudung Merah said...

kak emas juita. sila la hantar kalau berani [sambil cekak pinggang]

kak da. tah la kak, tibe2 je jadi camni, nti la aku cek setting.

~::Iffat @ Wonderfatts::~ said...

klau la tak kerana si okus ni send email berserta gambau2 manusia yg menjadi tuan tanah kedaun blog ni..pasti hambar gila citer rumah terbuka puan kali ni kan??..hahah..apsal nak teropong?klik la kat gambar..org dah resizekan la..mmg sedang2 elok je,siap bole nampak bulu idung memasing

singkong panggang said...

hahaha..

kakak.

adik ipau akak xbg org pegang camera die sb hr tu saya bawak masok sungai.

hahaha:))

Cik Tudung Merah said...

abang ipau. yela yela, jasa mu akan ku kenang..[huh]

mint. asal ko tak tanam terus camera tu dalam sungai? senang cite..haha

atariten said...

bagi muka sket cik tudung merah......

Cik Tudung Merah said...

atariten. jangan kate kan muke, seluruh jiwa rage pun dah saya bagi.hehe

ct_isyah said...

kak intan nnt kim slm kat adk ipar yg pakai bj phtoschool eh.,.hehhehe

Cik Tudung Merah said...

ecah. kem salam je ke? kem la duwit ke, buah ke..kenyang sikit.hahaha..anyway, dia single. camera dia yang beriban tu pun single. whoot! whoot!