October 8, 2009

Bila M menjadi R

*
*
Biase nye aku jarang buat breakfast untuk diri sendiri mahu pun him.
Sebab kami bukan jenis breakfast punye orang
*
Tapi pagi ni mood M for malas dah berubah menjadi R for rajin walaupun jam berdenting menunjukkan aku dah lambat nak gi keje. tapi takpe, bos cuti arini. hehehe
*
Belek belek dapo, tgk ape yang boleh masak. Terpandang setandan pisang..mak aiii..setandan ke? bukan la..seikat pisang saje..mane pulak nak datang setandan celah bedah..dari aritu tingin nak buat cekodok pisang. dulu dulu buat tak penahnye nak menjadi, mesti lembik. tapi tok guru aku memang handal wehhhh..dengan sekali kelas ajaran, aku dah mahir. dia garang wooo...kalau dia dah bersilat kat dapo, mengalahkan cikgu Ekonomi Rumah Tangga la pulak. [ke ko memang ade amik kursus ERT beb]..hahaha
*
yada yada yada dengan pakaian lengkap yang kengkonon dah bersiap nak ke opis, aku start buat ape yang patut dengan pisang nan seikat tu.sambil kecik kecikkan mata ingatkan balik pelajaran yang diajar oleh tok guru, hasil nye sungguh memberangsangkan..aku sangat puas hati.
*
puas hati sampai letak 4 ketol cekodok untuk suami saje bagi menguatkan lagi ikatan kaseh sayang. dan dia juga yang melaongkan angka 4 dari bilik mandi, mesti dia eksyen time tu. tapi time aku dah terkedek kedek nak kua sambil mengendong bekalan, dia pun terkial kial melahap kesemua cekodok tu sambil meminta lebih sikit lagi.
*
kerna timbul sinar chenta dan kaseh sayang terbit di ufuk mata nye, aku bagi lagi 2 ketol sebagai tambahan ikatan. hahahaha..
*
*
lihat hasil masakan yang penuh dengan kaseh sayang setelah diagih agih kepada rakan taulan
*
sebab tak letak baking powder untuk penghasilan gebu, maka ia kelihatan seperti akok saje
*
perasaan mengalahkan orang yang mengidam lak kan.
*
eh eh, tahniah untuk nem yang bakal menjadi hawt mommy ;)

3 comments:

Unknown said...

aik....anak murid sempat mengate tok guru???
tok guru jd gitu sbb tok guru kepada tok guru lagi dahsyat...lebih terok dari hell kitchen yo.

Cik Tudung Merah said...

ya ampun!bukan selalu pun mengata..hehe..
tok guru yang itu memang aku geruni sejak mule pun.hehehe

Unknown said...

romantiknya..smpai masak pun mengira bersama2..