July 30, 2010

Bilik Mistik 7c

Kehidupan for the past 3weeks memang busy like bee. Hospital yang sememangnye menjadi rumah kedua family aku kali ni ialah Hospital Besar Tuanku Jaafar. Hospital Seremban sebenar nye tapi tah sejak bile tukar name pun aku tak realized. Kali ni papa masud wad sebab tempat cucuk masukkan air kat lengan tu kene infection. So area lengan dia bengkak dan keras. Sekali pandang dah macam popeye the sailorman aku tengok.Hehehe..mati kene panah petir la aku kutuk bapak sendiri. Bile dah kene infection, sah-sah la jarum yang dorang gunakan tu ade kuman kan? (eh ye kan?). Tapi doktor situ cakap camni ' kalau kami nak terangkan pun u all tak faham sebab banyak istilah kedoktoran. Vah vah vah..cakap je la jarum kau tu ade kuman, kan senang. Taknak ngaku gak tu. Ok takpe, bapak duduk dalam wad. Kami semua ulang-alik datang berjemaah dan bersuka ria makan-makan. ;)

Nak dijadikan cerita, bapak aku pindah wad. Dalam bilik tu berdua je tapi katil sebelah masih kosong. Malam tu bapak aku tido sorang-sorang, mak aku tak teman. Habislah hari tah yang ke berapa dalam wad. Esoknye tu adik aku datang, hantar breakfast. Demand. Pastu tengok bapak pakai alat bantuan oksigen tapi bukan yang untuk sambung nyawa tu, yang pakai serkup untuk dapat oksigen bersih tu dan bapak mencungap. Dia cakap dia nampak hantu malam tadi. Pukul 11pm sekali, pukul 3am sekali. Dia cakap ade 3 orang perempuan masuk dalam bilik air.

Adik aku terus sms kakaknye yang memang penakut sokmo ni. Aku pulak mencungap. Nak caye ke taknak caye ni. Adik aku dah gelak-gelakkan bapak. Ok, aku cakap dengan dia cool-cool ye bapak, malam ni mama datang teman tido. Naseb baik tak ade ape-ape lak malam tu.

Jadi citer jumpe hantu ni berlalu pergi. Walaupun mase datang melawat, aku cuak batak gak.
Tapi bapak dah ade kawan kat sebelah. Pakcik tu kencing manis, orang Rembau dan aku hangen dengan bini eh. Malas nak citer pasal orang Rembau sebelah tu. =p

Pastu-pastu 3hari lepas mama called. Bunyi suara kepoh-kepoh. Mama citer orang Rembau tu pulak jumpe hantu yang same. Kali ni lembaga tu betul-betul berdiri sebelah dia and tangan macam menggapai-gapai. Sekali pukul 12am dan sekali lagi pukul 4am. Aiyohhhhhh..cukup cuak la aku part-part machamm ni.

Tapi biarla benda alah tu nak buat ape pun. Tempat-tempat macham tu kan memang rumah diorang. Asal tak mengganggu sudehhh. Dan bapak pun dah discharged, syukur alhamdulillah. ;)

1 comment:

Anonymous said...

xanax order no prescription regular dosage xanax - can you order xanax online