July 26, 2010

Rendah diri

Hari ni kat facebook, salah seorang kawan sediploma aku dah bising. Nak buat reunion untuk bukak puase kater nye. Excitednye aku nak jumpe kawan-kawan lame balik. Last jumpe 2 tahun lepas, itu je yang free. Last year dia busy dengan gerai LOT 10 kat param pekan PD.

Tapi takut jugak excited awal-awal kang end up aku tak dapat join pulak. Lagi keciwa.

Tapi keseronokkan nak jumpe kawan-kawan ni mase pagi tadi je. Bile dah petang, lain pulak rase nye. Fikir macam machammmm..

Kat chabox, sorang-sorang menyapa. Ewah, nak nampak glamour la tu. Padahal diri sendiri yang gatal tangan klik diorang ajak berborak. Pasal reunion ni la. Tapi kepala otak ni asik la fikir bab negatif je. Cuba buang jauh-jauh, tapi datang balik. Ish..

Bile fikir-fikir balik, reunion kali ni lagi meriah sebab ada yang berselisih faham dah berbaik semula. Yang dah kahwin datang berdua. Yang dalam perut, usah dikira. Ramai kawan aku yang berlumba-lumba dah booking katil hospital tahun ni.

Tapi tu la yang aku fikirkan. Aku akan datang berdua sekali lagi. Tiada penambahan. Tapi mungkin hanya penambahan berat badan je. Hehehe. Jadi sekali lagi aku berfikir, mau pegi atau biarkan mereka bergurau senda lama-lama. Aku takut. Takut dilaser oleh pertanyaan yang sedemikian rupa. Memanglah mereka semua kawan, tapi biase la manusia. Rambut same hitam, hati lain-lain. ;(

Tapi rindu kat mereka. Rindu nak gelak terbarai.

3 comments:

Unknown said...

alaaa sian nya akkaaaaak.
the day will come.
soon.
sabar eh.
hik.


eh.asal tak teguuuuuuur masa kat maxis arituu.
eish.

kiranajoe said...

sabar nyah...rezeki blum tiba.kita usaha sama2 ye :)

last week aku pi PD, nyaris nak pi pekena oblong kat stall ko tapi mata tak tahan mengantuk..hehe next time deh.

Cik Tudung Merah said...

pijie: malu la nak tego, awak bz sangat..;p

kiranojoe katernye : hehehe. pelan2 kayuh orang cakap. hehehe

sudah sudaaaaaaah..datang kawansan mak bukan nak hallo..kuikuikui